⭕️ صنعت لوازم خانگی شبیه خودرو نمیشود/ بیش از ۷۰ درصد بازار لوازم خانگی در اختیار داخلیهاست
👤 حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی:
🔹ممنوعیت کالای نهایی لوازم خانگی مربوط به سال ۱۳۹۷ است و پیش از آن هم کرهای ها از ایران رفته بودند
🔹(درباره نگرانیهایی که درباره انحصار در صنعت لوازم خانگی و امکان دچار شدن این صنعت به وضعیت بازار خودرو به وجود خواهد آمد) صنعت خودرو در ایران از سوی دولت اداره میشود و ۹۵ درصد بازار خودرو دست دو شرکت است. اما در صنعت لوازم خانگی حدود ۱۵۰۰ واحد فعالیت میکنند. بنابراین در این صنعت انحصار نیست. اما عدهایی صنعت شکست خورده خودرو را نماد تولید ملی قرار دادهاند. با این حال تولیدات داخلی به لحاظ قیمت و کیفیت تنوع زیادی دارند.
🔹برای رسیدن به کیفیت مطلوب و منطقی شدن قیمتها باید به تولید انبوه برسیم/ برای رسیدن به این اهداف باید بازار داشته باشیم، بنابراین از ورود غیر منطقی کالاهای خارجی جلوگیری شود تا به یک کشور صنعتی تبدیل شویم. برای راضی شدن مصرف کنندگان هم باید در بحث کیفیت، خدمات پس از فروش و قیمت نیز رقابت بهتری ایجاد شود. در نهایت بعد از حفظ و تامین بازار داخل، میتوان سرریز تولیدات را صادر کرد.
🔹(با اشاره به افزایش ۷۸ درصدی تولید لوازم خانگی در سال گذشته) امسال هم تاکنون ۴۰ درصد افزایش تولید داشتیم و سهم تولید کنندگان داخلی از بازار حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد است.
🔹باید به این نکته توجه کرد که حالا هم محصولات داخلی کیفیت قابل قبولی دارند و ما معتقدیم حالا باید دور از انتظار کیفیت و خدمات پس از فروش بهبود پیدا کند. برای مثال برخی از کارخانجات در حال حاضر تا یک ماه بعد از استفاده از یک کالا هم آن را پس میگیرند. از طرف دیگر بخاطر رقابت بین برندهای داخلی، تولیدکنندگان ناچار به افزایش کیفیت هستند./ ایسنا
🔻 با افق همراه باشید.
🆔
@ofogh_es