فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مقدمات غلط، نتایج غلط‌تر ۱. بخش اول این عبارت(لایقاس...) مورد قبول است و در منابع روایی ما وارد شده است اما بخش دوم آن(من قاس فقد کفر) را فقط طبری شیعی صغیر(قرن ۵) در نوادر المعجزات (ج ۱ ص ۲۶۷) نقل کرده که سند معتبری هم ندارد. پس ادعای «تواترمعنوی» این عبارت، خلاف واقع است. ۲. مضمون روایت هم قیاس «افراد» با اهلبیت است نه قیاس «زن و مال و خانه و لباس» دیگران با  زن و مال و خانه و لباس اهلبیت، که در این موارد، زن و فرزندان مومن و متشرع برخی از مومنین بر برخی زنان و فرزندان ناخلف و منحرف اهلبیت ترجیح و برتری دارند. نزد خداوند، ملاک و معیار فقط تقواست نه انتساب صُلبی به پیامبر و اهلبیت. ۳. داستان کربلا قطعاً از حیث شدت جنایات ظاهری، نه تنها کمتر از جنایات دیگر تاریخ بشر است بلکه اصلاً با جنایات داعش یا حتی حوادث امروزه غزه و کشتار هزاران کودک و تکه‌پاره شدن هزاران انسان، قابل مقایسه نیست. آنچه در کربلا مهم است و مصیبت بزرگی است شهادت مظلومانه و فجیع «امام معصوم و حجت خدا» است که حادثه کربلا را عظیم و مصیبت آنرا بزرگ کرده است. یعنی عظمت مصیبت کربلا، دائرمدار شخص سیدالشهداء است نه تابعی از افعال سپاه دشمن. ۴. مضمون این شعار هم «تشبیه» غزه به کربلاست(و تشبیه هم یکی از صنایع ادبی است) چون هم در محاصره هستند هم آب را به روی آنان قطع کردند و بصورت قتل صبر کشته می‌شوند. پس نه تنها این شعار، هیچ ایرادی ندارد بلکه حوادث امروز غزه و حال مردم مظلوم آنجا کاملاً «شبیه» کربلای سال ۶۱ است. 🆔@tabeshe_agahi ___ @okhowahmag