چگونگی انتخاب، آموزش و تایید صلاحیت ارزیابان حوزه‌های ارزیابی تکمیلی 🔸به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در راستای جذب عادلانه و با کیفیت نیروی انسانی، در فرایند شکل‌گیری حوزه‌های ارزیابی تکمیلی، از میان معلمان دارای صلاحیت، پس از شرکت و در صورت قبولی در دوره‌های آموزش مجازی و حضوری مبتنی ابزارهای ارزیابی و اجرای کانون‌های آزمایشی، به عنوان ارزیاب حرفه‌ای، فعالیت خواهند کرد. معلمان معرفی شده برای انجام فرایند ارزیابی، باید در چارچوب برنامه آموزشی طراحی شده‌ سازمان اداری و استخدامی کشور، آموزش دیده و مورد ارزیابی قرار گیرند. 🔸آموزش مجازیِ دو روزه این معلمان شامل کلیات کانون ارزیابی، روش ثبت، طبقه بندی، ارزیابی و مستند سازی است. آموزش حضوری نیز به مدت سه روز مهارت‌های ارزیابی از جمله تمرین خوانی، ثبت مشاهدات، طبقه بندی و ثبت گزارش در سامانه را توسط اساتید مورد تایید این حوزه آموزش می‌دهد. پس از تأیید این افراد در تمامی مراحل مذکور، فرایند اجرای ارزیابی یک روزه به صورت آزمایشی، انجام می‌گیرد. 🔸شایان ذکر است فرایند آموزش ارزیابان حرفه‌ای از اوایل خرداد ماه جاری آغاز شده و تا پایان فرایند ارزیابی به صورت تدریجی ادامه خواهد داشت. با توجه به اهمیت موضوع، حدود سه برابر مورد نیاز ارزیاب مورد آموزش قرار گرفته است. در نهایت عملکرد تمامی افراد معرفی شده از ادارات کل در همه مراحل بررسی خواهد شد و در صورت تایید نهایی، فهرست افراد تایید شده از طرف ستاد اجرایی آزمون جهت شکل‌گیری گروه‌های ارزیابی، به استان‌ها ارسال خواهد شد. 🔸این ارزیابان ضمن پرهیز از مداخلات شخصی و قضاوت در فرایند ارزیابی، تلاش می‌کنند با ثبت کامل شواهد، مصداق‌های رفتاری را احراز نمایند. در راستای بهبود وضعیت عملکرد ارزیابان و جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان نیز، گروه کنترل کیفیت مستقر در ستاد آزمون وزارت به بررسی عملکرد ارزیابان پرداخته و در صورت رخداد هرگونه خطا در فرایند ارزیابی، گروه کنترل کیفیت به صورت برخط نسبت به رفع آن تذکر می دهد. 🔸لازم به ذکر است به منظور جلوگیری از هر نوع شائبه، تخصیص ارزیابان و داوطلبان به هر گروه ارزیابی، به صورت تصادفی خواهد بود. 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🟠 @schoolbanks