ازین پاکیزهتر نبود بیانی
[11] . ابن عربی به نقل از شریعت تربقانی
[12] . برگرفته از کتاب مکتب لکان، روانکاوی قرن بیست و یکم خانم دکتر میترا کدیور
[13] . برگرفته از
https://dictionary.abadis
[14] . رجوع شود به مقاله ی نشان علم و عالم نویسندگان به آدرس اینترنتی:
www.kelamekalam.blog
[15] .
https://dictionary.abadis
[16] . رجوع شود به مقالهی نسیانِ انسان نویسندگان به آدرس:
[17] . علامه طباطبایی در تفسیر المیزان ذیل آیهی قُتِلَ الخْرَّصونَ الَّذِینَ هُمْ فى غَمْرَةٍ ساهُونَ یَسئَلُونَ أَیَّانَ یَوْمُ الدِّینِ
[18] . برگرفته از کتاب مکتب لکان، روانکاوی قرن بیست و یکم خانم دکتر میترا کدیور
[19] . رجوع شود به مقالهی نسیانِ انسان نویسندگان به آدرس:
www.kelamekalam.blog
[20] . علامه جعفری1386
[21] . برگرفته از کتاب مکتب لکان، روانکاوی قرن بیست و یکم خانم دکتر میترا کدیور
[22] . محمد تقی مصباح یزدی، 75
[23] با ژیژک در سینما: دومیها (1966) ؛ مردی در رویا گم شد برگرفته از وب سایت: apparat
[25] به نقل از مجموعه آثاراستاد شهيدمطهرى، ج4، ص: 520
[26] به نقل از استاد و دروس (ادبيات، هنر، نقد)، استاد علی صفایی ؛ ص58
[27] انسان حیوان ناطق است.
[28] برگرفته از دیدگاه نوام چامسکی درباره فطری بودن ساختار زبان
[29] به نقل از کتاب فلسفه و روش رئالیسم علامه طباطبایی
[30] برای توضیحات بیشتر به مقاله نشانِ علم و عالم مراجعه شود.
[31] عطار نیشابوری
[32] صافات، آیه 84
[33] حج، آیه 53
[34] به نقل از کتاب کیمیای سعادت غزالی، ص 21
[35] در ادبیات فارسی و در بیان عرفا از آن به دل تعبیر شده است.
[36]شعرا، آیه 88و 89
[37] به نقل از کتاب ترجمه و شرح بخش نخست مبدا و معاد صدرالمتالهین شیرازی، محمد ذبیحی ص 383
[38] اسراء، آیه 46/ انعام، آیه 25
[39] بقره، آیه 7
[40] کهف، آیه 28
[41] نحل، آیه 108
[42] نحل، آیه 22
[43]محمد، آیه 24
[44] بقره، آیه 88
[45] توبه، آیه 45
[46] مطففین، آیه14
[47] آل عمران، آیه 7
[48] بقره، آیه 74
[49] در رفع حجب کوش نه در جمع کتب (ابوسعید ابالخیر)
[50] یونس، آیه 42و 43
[51] اعراف،آیه 179
[52] حج، آیه 46
[53] به نقل از کتاب مسئولیت و سازندگی استاد علی صفایی، ص 225
[54] مذبذب اسم مفعول از ماده ذبذب است و در اصل به معنى صداى مخصوصى كه به هنگام حركت دادن يك شيء آويزان بر اثر برخورد با امواج هوا بگوش ميرسد و سپس به اشياء متحرك و اشخاص سرگردان و متحير و فاقد برنامه مذبذب گفته شده است ( به نقل از تفسير نمونه،ج4، ص178).
[55] نساء، آیه 143
[56] بقره، آیه 8
[57] بقره، آیه 9
[58] بقره، آیه 10
[59] نسا، آیه 141
[60] برای مطالعه بیشتر به مقاله نسیان انسان از همین نویسندگان مراجعه شود.
[61] محمد، آیه 16
[62] بوستان سعدی
[63] برای مطالعه بیشتر به مقاله عدل سمپتوم و نسیان انسان از همین نویسندگان مراجعه شود.
[64] مثنوی معنوی مولانا
[65] مجموعهآثاراستادشهيدمطهرى، ج16، ص: 264
[66] . خودشناسی:{ خوَدْ / خُدْ ش ِ } (حامص مرکب ) اطلاع بر خود. شناخت خود. عارف به نفس خود (لغتنامه دهخدا)[67] . ارجاع به مقاله ناخودآگاه مورثی(L’Inconscient Héréditaire) دکتر میترا کدیور
https://freudianassociation.org
[68] . اصطلاح دیگری و بزرگ دیگری برگرفته از متون هگل، روانکاوی فروید- لکان و متون و سخنرانیهای دکتر میترا کدیور است
[69] . مانند روانشناسی، روانپزشکی و مشاوره
[70] . اصطلاح سائق برگرفته از متون روانکاوی فروید- لکان و متون و سخنرانیهای دکتر میترا کدیور است
[71] . اشاره به افراد نورتیک و مذبذب که در بین خود و دیگری قرار میگیرند و نمیتوانند از این حالت سمپتماتیک خلاص شوند
[72] . اشاره به گفتار اربابی در روانکاوی فروید- لکان و متون و سخنرانیهای دکتر میترا کدیور است
[73] . مانند سازمانهای تاویستوکی و فراماسونری، برای اطلاعات بیشتر به مقاله انحراف روانشناسی و تحریف روانکاوی رجوع شود
[74] . اشاره به ناخودآگاه موروثی بر اساس روانکاوی فروید- لکان و مقاله ناخودآگاه موروثی دکتر میترا کدیور
[75] . برای مطالعه بیشتر به مقاله عدلِ سمپتوم از همین نویسندگان رجوع شود
[76] . پدر مرده از پدر زنده قدرتمندتر است(زیگموند فروید)
[77] . شک دارم به ترانه که زندانی و زندانبان همزمان زمزمه میکنند( حسین پناهی)
[78] . اصطلاح و فهم ژوئ سانس مشترک برگرفته از روانکاوی فروید-لکان و متون و سخنرانیهای دکتر میترا کدیور است
[79] . Neurofeedback
[80] . Virtual reality therapy
[81] . برگرفته و استنباط از ارتباط بین سه ساحت خیال، نمادین و واقع در روانکاوی فروید- لکان و متون و سخنرانیهای دکتر میترا کدیور
[82] . برای مطالعه بیشتر به مقاله نشانِ علم و عالم از همین نویسندگان رجوع شود
برچسبها: وهم, فهم, تروما, روانکاوی, واژه کاوی
+ نوشته شده در یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت توسط