5️⃣رسول خدا صلی الله علیه و آله بگونه ای بودند که حتی همسران ایشان نیز تمام بدن حضرت را مشاهده ننمودند، در مسند احمد می خوانیم:
🔷حدثنا عبد الله حدثني أبي ثنا عبد الرحمن عن سفيان عن موسى بن عبد الله بن يزيد عن مولاة لعائشة عن عائشة قالت ما رأيت فرج رسول الله صلى الله عليه وسلم قط
📚مسند أحمد بن حنبل ج 6 ص 190 ح 25609
🔶عایشه می گوید: هرگز عورت پیامبر صلی الله علیه و سلم را ندیدم.
هنگامی که چنین است، آیا می توان روایات برهنه شدن پیامبر را پذیرفت؟
✍️علامه امینی ذیل این روایت می نویسند:
تو اى أم المؤمنين! ميان ما و اين راويان و ناقلان ياوه، داور باش و منصفانه در حق كسانى قضاوت كن كه به همسر بزرگ و پاكت چيزهائى نسبت ميدهند كه افراد فرومايه هم از آن عار دارند، و ميگويند: مردى كه هيچكس حتى همسرش- تو كه از هر كس به خلوت و كارهاى خصوصى او داناترى- قسمت پوشيدنى بدنش را نديده است در حاليكه لخت بوده و پيراهنش را كنده و روى دوشش گذاشته در ميان كارگران سنگ حمل ميكرده است.
اى أم المؤمنين! از رواياتى كه از تو نقل كردهاند كدام يك راست است؟
الغدير فى الكتاب و السنة و الادب، ج9، ص: 391
6️⃣محدثان اهل سنت برهنه بودن ران در حضور دیگران را عیب دانسته و از چنین شخصی روایت نقل نمی کنند؛ ذهبی می نویسد: 🔷قال شعبة أتيت أبا الزبير وفخذه مكشوف فقلت له غط فخذك قال ما بأس بذلك فلذلك لم أرو عنه
📚سير أعلام النبلاء ج 7 ص 223
🔶شعبه گفت: نزد ابو زبیر رفتم، رانش نمایان بود، به او گفتم: رانت را بپوشان! ابو زبیر گفت: اشکالی به این کار نیست، پس به این دلیل از او روایت نکردم.
چگونه عالمان اهل سنت از پذیرش روایت کسی که ران خود را نپوشانده است، امتناع می کنند اما این موضوع را در حق پیامبر روا می دارند؟
🍃🌺🍃🌺✨🍃🌺🍃🌺
┄┅═✼
@P_Mahdavi ✼═┅┄