🔻دو پیشنهاد به اهالی رسانه دربارۀ اربعین: ۱. پیام اربعین را به غریبه‌ها برسانید؛ با ادبیات عاقلانه، نه عاشقانه! ۲. خودی‌ها را رشد دهید؛ با پرداختن به بخش‌هایی از فرهنگ عاشورا که مورد غفلت است 💎 و رسانه- (۴) ⭕️ اگر می‌خواهید برای اربعین کارِ رسانه‌ای انجام دهید؛ به این دو نکته توجه کنید: اولاً: پیام حماسۀ اربعین را به غریبه‌ها و کسانی که هیئتی و مذهبی نیستند، برسانید. برای این‌کار، ادبیات عاقلانه به‌کار بگیرید نه ادبیات عاشقانه! مدام نگویید «این سفر، سفر عشق است»! این سفر، بیشتر از اینکه سفر عشق باشد، سفر عقل است؛ عقلانیت اقتضا می‌کند دنبال منفعت و بهرۀ بیشتر باشیم. ثانیاً: در کار رسانه‌ای برای اربعین و حماسۀ عاشورا «خودی‌ها را هم رشد بدهید!» یعنی به آن بخش‌های بسیار مهم فرهنگ عاشورا و حماسۀ اربعین بپردازید که برای بسیاری از مؤمنین، مورد غفلت است. مثلاً در روضۀ حضرت زینب(س) اکثراً به بُعد عاطفیِ «خواهر و برادری» توجه می‌شود، اما واقعاً اندوه حضرت زینب(ع) بیشتر به‌خاطر این بود که «حسین(ع) امامِ او بود! و امامِ او را جلوی او به شهادت رساندند» ⭕️ صرفاً به همین چند میلیون نفری که عاشق زیارت اربعین هستند، نگاه نکنیم، بلکه به بقیۀ مؤمنین و مردم خوبی نگاه کنیم که ضرورت پیاده‌روی اربعین را درک نکرده‌اند! 👤علیرضا پناهیان 🚩سازمان سراج-۹۷.۷.۲۶ 🔻متن کامل در: @panahian_text @Panahian_ir