◀️اما در دولت فعلی نیز که به ظاهر عزم خود را در جهت فعال کردن کریدور است ، عزمی کاملی جهت توسعه راه آهن دیده نمی شود، سال‌ها خط رشت-آستارا تکمیل نشده ، همچنین راه آهن چابهار-خاش نیاز نیز تکمیل نشده است. در صورتی که با توجه به توان کشور و صحبت های معاون وزیر راه ، در یک سال امکان تکمیل این خطوط بوده. اقدامی نشده. در همین حال وزارت راه بودجه را صرف پروژه هایی مانند: آزاد راه شمال آزاد راه اصغهان شیراز توسعه فرودگاه امام فاز دوم بندر شهید بهشتی چابهار قطار سریع السیر تهران اصفهان ◀️با این حال مسئله کریدور صرفا با راه آهن یک خطه قابل بهره برداری نیست ، مقدار کندی راه آهن تک خطه میزان جذابیت کریدور شمال-جنوب را کم میکند. این مسئله اهمیت تزریق بودجه برای تکمیل هر چه سریع تر مسیر های تک خطه کریدور شمال-جنوب میکند. پروژه های دیگر وزارت راه میتوانند منتظر بمانند، اما کریدور باید تثبیت شود قبل از توسعه کریدور های دیگر منطقه ، همچنین اخیرا صحبت هایی در مورد اتصال ریلی به ترکیه و از آنجا ارتباط با اروپا مطرح شده است، وزیر محترم راه در سفر به ترکیه از تفاهم نامه در این زمینه خبر داده است، این خبر اهمیت راه آهن دو خطه را بیشتر میکند. @Ircoriddor