جواب دوم شبهه دوم 👌✅در نظام هاى اجتماعى، اکراه و اجبار از ابزارهاى پیش بینى شده در کلیه نظام ها است؛ یعنى، در هر نظامى در مقوله هاى اجتماعى و حقوقى آن، جبر قانونى وجود دارد و بدون آن، جامعه قابل اداره و کنترل نیست. نظام هاى قضایى و نیروهاى انتظامى در همه نظام ها، امرى مقبول و معقول هستند. 👌بنابراین بایستى محدوده عقیده را از محدوده عمل و حقوق جدا کرد. در حیطه «عقیده» اجبار راهى ندارد؛ ولى در حیطه عمل، آنچه که به نظم عمومی جامعه مربوط می شود رفتارهای اجتماعی تحت نظارت و کنترل در آمده و احیانا با آن برخورد می شود. چنان که در تمامی جوامع قوانین و مقرراتی وضع می شود و همگان ملزم به رعایت آن می باشند به بیان دیگر👇👇 👌هر قانونی که تصویب می شود اگر جبر و الزام پشت آن قرار نگیرد هیچ وقت اجرا نمی شود مثلا اگر تصویب شد که حتما باید پشت چراغ قرمز همه ی ماشین ها توقف بکنند، باید در عالم خارج هم تنبیه ها و جریمه های در نظر گرفته بشود تا این قانون اجرا بشود. کلا اگر حوزه اندیشه بخواهد در عالم خارج محقق بشود حالا چه آن مسئله دینی باشد چه غیر دینی حتما در خیلی از موارد نیازمند الزام است 👌👌حجاب یک رفتاری اجتماعی است که باید الزامات قانونی داشته باشد. https://eitaa.com/joinchat/301400148C71113bbd3e