روان شناسی فردی آلفرد آدلر: ✍️ آلفرد آدلر «همیشه ممکن است همه چیز متفاوت باشد.» ~ Alfred Adler Everything can always be different! دکتر حمید علیزاده استاد روان شناسی دانشگاه علامه طباطبایی ✍️ فردریک نیچه «هیچ کس نمی تواند برای تو پلی بسازد که دقیقا بر روی آن از جریان زندگی عبور کنی، هیچ کس جز خود تو.» ~ Friedrich Nietzsche No one can construct for you the bridge upon which precisely you must cross the stream of life, no one but you yourself alone. دکتر حمید علیزاده استاد روان شناسی دانشگاه علامه طباطبایی Adler Psychology and Counseling Centre, Toronto ☀️ بازنگری در الگوی درماندگی آموخته شده پژوهشهای سلیگمن و همکاران او نشان داد که اگر موجود زنده در شرایط غیرقابل کنترل و‌ منفی مانند شرایط شوک برقی، یا استرس های سخت گریزناپذیر قرار بگیرد به تدریج می‌آموزد که از این شرایط فرار نکند. چون می پندارد که فرار کمکی به او نخواهد کرد. در این نظریه گفته می‌شد که افسردگی از تمایل فرد به نسبت دادن رویدادها به عوامل اسنادی سه گانه یعنی درونی، پایدار، و کلی مربوط می شود. در نسخه بازنگری شده این نظریه، مطرح شد که این عوامل اسنادی مانند گذشته مورد تاکید نیستند و علت اصلی افسردگی بیشتر به احساس ناامیدی (Sense of hopelessness) مربوط می شود. از این رو تاکید اصلی نظریه از «درماندگی آموخته شده» به «احساس ناامیدی» تغییر کرد. پیرو آن، پژوهش ها نشان داند که قوی ترین عامل پیش بینی کننده خودکشی احساس ناامیدی است. ✍️Hamid Alizadeh, PhD Professor of Psychology, Faculty member of ICASSI (the International Committee for Adlerian Summer Schools and Institutes) NASAP Diplomate of Adlerian Psychology (The North American Society of Adlerian Psychology) ☀️ در خصوص مهدکودک و تاثیر آن بر رشد کودکان یافته‌های پژوهشی ناهمسان هستند، اما در کل: ۱. نشان داده اند که مهدکودک با کیفیت بالا اثرات خوبی دارد و به لحاظ شناختی می تواند روی هوش، خلاقیت، زبان، و نمرات درسی کودکان در مقایسه با کودکانی که در خانه مانده‌اند یا حتی پرستار کودک (babysitter) دارند، تاثیر مثبت بگذارد. اما باید توجه داشت که این تاثیرها معمولاً تا پایه اول دبستان دیگر قابل تشخیص نیستند. برخی صاحب نظران معتقدند که این امتیازها حتی ممکن است به ویژگی‌های خود کودک مربوط باشد. ۲. همچنین مهد کودک‌های با کیفیت بالا برای کودکان با خطرپذیری بالا مفید است و به رشد سریع تر آنها کمک می‌کند. ۳. کودکانی که به مهد کودک می‌روند به لحاظ اجتماعی با دوستان بیشتری رابطه مهربان دارند و از جرات ورزی بیشتری برخوردارند اما از سوی دیگر بیشتر هم رفتارهای نافرمانی، پرخاشگری و درخواست نشان می‌دهند. ۴. مراقبت بیش از ۲۰ ساعت در هفته توسط غیر مادر برای کودکان زیر یک سال می‌تواند منجر به دلبستگی ناایمن شود که البته قابل بحث است. احتمال این دلبستگی ناایمن وقتی کمتر می‌شود که کودک و مادر پیوند عاطفی محکمی ساخته باشند و‌ کودک مراقبت حساس و خوبی دریافت کرده باشد و سپس به مهد کودک با کیفیت بالا برود.‌ ✍️Hamid Alizadeh, PhD Professor of Psychology, Faculty member of ICASSI (the International Committee for Adlerian Summer Schools and Institutes) NASAP Diplomate of Adlerian Psychology (The North American Society of Adlerian Psychology) ✍️ آلفرد آدلر: «روان درمانی کاربست همکاری و آزمون همکاریست. تنها زمانی موفق می شویم که خالصانه به طرف دیگر علاقه مند باشیم. باید بتوانیم با چشمان او ببینیم و با گوش های او بشنویم... برای روان شناس قانون نخست آن است که همکاری بیمار را جلب کند، قانون دوم آن است که هرگز نگران موفقیت خودش نباشد چرا که ممکن است تاوان آن را پس بدهد.» ~ Alfred Adler “Psychotherapy is an exercise in cooperation and a test of cooperation. We can succeed only if we are genuinely interested in the other. We must be able to see with his eyes and listen with his ears...For the psychologist the first rule is to win the patient; the second is never to worry about his own success; if he does so, he forfeits it.» (Ansbacher, 1954) Hamid Alizadeh, PhD Professor of Psychology, Faculty member of ICASSI (the International Committee for Adlerian Summer Schools and Institutes) NASAP Diplomate of Adlerian Psychology (The North American Society of Adlerian Psychology) 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋