📌متن پرسش 👇 ✅چرا در استفاده از توییتر، و مانند آن میان افراد تفاوت وجود دارد؟ چرا برای برخی حلال و برای برخی حرام است؟ چرا برای برخی مجاز و برای برخی غیرمجاز است؟؟ 📌پاسخ به پرسش👇 ⚛پاسخ این است که همه حرام ها و حلال ها در اسلام و حکومت اسلامی تابع مصالح و مفاسد واقعی است. یعنی اگر جایی مصلحت باشد، چیزی حلال و اگر مفسده داشته باشد ، حرام می شود مثلا دلیل وجوب نماز و روزه و.. مصلحتی است که دارند و دلیل حرمت شراب، زنا و ... مفسده ای است که دارند 🔰حال که مفسده و مصلحت معیار حرام و حلال شدن هاست، پس ممکن است چیزی در اسلام برای کسی یا در زمانی مصلحت داشته باشد، پس برای او حلال و جایز باشد و برای کسی یا زمانی مفسده داشته باشد، پس برای او حرام و غیرمجاز باشد. ☑️پس نباید افراد را با هم مقایسه کرد. و گفت چون برای من حرام است پس باید برای همه حرام باشد. نه اینگونه نیست. ممکن است برای من مفسده داشته باشد پس حرام باشد و برای فرد دیگری مصلحت داشته باشد و جایز باشد. ⚛ اگر می خواهیم حکم یکسان داشته باشیم باید ثابت کنیم برای هر دو نفر مصلحت یا مفسده یکسان است. اگر مفسده یا مصلحت یکسان بود، حکم هم واحد و یکسان است. ⁉️حال سوال این است: به چه دلیل استفاده از سایت های بیگانگان، توییتر و اینستاگرام و... که برای من مفسده دارد و حرام است، برای رهبری و مسئولان طراز کشور هم مفسده دارد و حرام است؟؟ به چه دلیل؟ اتفاقا به عکس برای افراد بلندپایه کشور و حکومت اسلامی بودن در این فضاها لازم است تا صحنه خالی نشود . این افراد چون دچار مفاسد و شبهات این سایت ها نمی شوند، تنها به دفاع می پردازند ، به روشنگری می پردازند، به تبیین جبهه حق می پردازند. ⚛این مساله مانند طرح ترافیک می ماند که همه باید پشت ترافیک بمانند ولی برخی افراد یا ماشین ها مانند آمبولانس و ... اجازه دارند از خط ویژه بروند. چون ماندن آنها در ترافیک مفسده دارد ولی رفتن آنها مصلحت دارد. آنها باید بروند ولی دیگران بمانند برای آنها رفتن مصلحت است. پس ممکن است مصلحت و مفسده متفاوت باشد.      ╭┅──────┅╮ @porseshgar ╰┅──────┅╯