💢 معرفی سامانه ملی 190
▫️پاسخگویی به شکایات شهروندان در زمینه مشکلات بهداشتی و درمانی و دارویی
🔸سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی 190 مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ به صورت شبانه روزی، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه مشکلات بهداشتی و درمانی و دارویی است.
🔸این سامانه دارای داخلی های زیر است:
1- طرح مسائل مربوط به اورژانس 115 و آمبولانس های خصوصی
2- طرح مسائل مربوط به بهداشت (گزارش تخلف فروشگاه ها، رستوران ها، اماکن ورزشی و عمومی و ...)
3- طرح مسائل مربوط به دارو (دریافت مشاوره دارویی یا اعلام مشکلات تامین دارویی)
4- طرح مسائل مربوط به مراکز درمانی (پذیرش و رسیدگی به بیمار)
5- طرح مسائل مربوط به هزینه های درمانی (دریافتی پزشکان یا مراکز بهداشتی درمانی)
6- طرح مسائل مربوط به قانون جوانی
#جمعیت
🔸 پس از طرح موضوع، از اپراتور سامانه، یک کد رهگیری دریافت میشود. با این کد میتوان جوابیه شکایت را پیگیری کرد.
@qomirib