💢 معرفی سامانه ملی 190 ▫️پاسخگویی به شکایات شهروندان در زمینه مشکلات بهداشتی و درمانی و دارویی 🔸سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی 190 مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ به صورت شبانه روزی، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه مشکلات بهداشتی و درمانی و دارویی است. 🔸این سامانه دارای داخلی های زیر است: 1- طرح مسائل مربوط به اورژانس 115 و آمبولانس های خصوصی 2- طرح مسائل مربوط به بهداشت (گزارش تخلف فروشگاه ها، رستوران ها، اماکن ورزشی و عمومی و ...) 3- طرح مسائل مربوط به دارو (دریافت مشاوره دارویی یا اعلام مشکلات تامین دارویی) 4- طرح مسائل مربوط به مراکز درمانی (پذیرش و رسیدگی به بیمار) 5- طرح مسائل مربوط به هزینه های درمانی (دریافتی پزشکان یا مراکز بهداشتی درمانی) 6- طرح مسائل مربوط به قانون جوانی 🔸 پس از طرح موضوع، از اپراتور سامانه، یک کد رهگیری دریافت می‌شود. با این کد می‌توان جوابیه شکایت را پیگیری کرد. @qomirib