🎬مهم‌ترین نظریه درباره‌ی سینما 📎از میان فیلسوفان و جامعه شناسانی که در طول عمر سینما دست به واکاوی نظری درباره آن زده‌اند، یکی از دقیق‌ترین نظریات را درباره‌ی سینما ارائه کرده که به نظر می‌رسد نقطه‌ی عظیمت فکری مناسبی برای پژوهش در حوزه‌ی سینما باشد. 📎او در اصلی‌ترین مقاله‌ی خود در این حوزه، یعنی «اثر هنری در عصر بازتولید پذیری تکنیکی آن» ادعا می‌کند که در عصر جدید و با فراهم شدن امکان تکثیر آثار هنری به وسیله‌ی ، «ارزش آیینی» اثر هنری یعنی و و البته انحصار طبقاتی آن و در نتیجه «هالۀ» هنر از بین رفته و هنر تنها «ارزش نمایشی» به خود می‌گیرد. 📎به بیانی ساده‌تر، در دسترس تمام افراد قرار می‌گیرد و در نتیجه سرآمد هنرهای جدید می‌شود. هنری که دور از هرگونه و ، قابلیت انگیزش، جهت‌دهیِ مناسب و بسیج توده‌های بی‌شکل را داراست، هنری که به مردم شکل می‌دهد؛ اما از طرفی نیز می‌تواند باعث نابودی اصالتِ فکری و تحمیق هر چه بیشترِ آن‌ها شود. 📓سینما، دین و سیاست، صفحه ۱۲ 🔗 @r_esmaeili