نقش فضای مجازی در ترویج تجمل‌گرایی 📌 بلای تجمل‌گرایی مجازی 🔹 فضای مجازی، تیغ دولبه‌ای است که اگر درست استفاده نشود می‌تواند بلای جان بشر قرن بیست‌ویکمی باشد. دنیایی که دریچه ورود به آن صفحه‌نمایش گوشی هوشمندی است که حالا دردست کودکان مدرسه‌رو هم دیده می‌شود. جادوی سیاهی که کاربرانش را میخ‌کوب می‌کند و به هر جایی که دوست دارد می‌برد. 🔹ازخانه زن و مردی که ۲۰ سال اختلاف سنی دارند و با حرکات ناموزون مقابل لنز دوربین درآمد زایی می‌کنند تا خانه لوکس و زندگی لاکچری فلان بازیکن هالیوود یا فوتبالیست فلان تیم. همه‌چیز حساب‌شده است؛ از لباسی که اینفلوئنسر باید بپوشد، نوع آرایش و آکسسوری‌هایی که به نمایش گذاشته تا صحنه پشت‌سرش که قرار است چیزی را تبلیغ کند.   تغییر رفتارهای اجتماعی با زندگی‌های نمایشی  🔹در چند دهه اخیر، زندگی ایرانیان به‌طور چشمگیری تحت‌تأثیر فضای مجازی قرار گرفته به‌طوری که شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و واتساپ، نحوه ارتباط افراد را تغییر داده‌اند. افراد می‌توانند به‌راحتی با دوستان و خانواده در ارتباط باشند و همچنین با افراد جدید آشنا شوند. البته فضای مجازی مروج تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی هم شده و این یعنی تغییر در سبک زندگی شهروندان. 🔹در چنین شرایطی افراد به‌دنبال الگوهای جدید زندگی هستند و این الگوها غالبا تحت‌تأثیر محتواهای منتشرشده در فضای مجازی است. فضای مجازی به‌عنوان یک ابزار قدرتمند نقش مهمی درترویج تجمل‌گرایی ایفا می‌کند، بنابراین تأثیرات عمیقی بر رفتارها و نگرش‌های اجتماعی دارد. 🔹با تولد دنیای مجازی، برندها و شرکت‌ها برای تبلیغات‌شان، تصاویری جذاب و زندگی‌های ایده‌آلی را تبلیغ می‌کنند تا شهروندان تشویق به خرید کالایشان شوند. این درحالی‌است که افراد مشهور و اینفلوئنسرها هم در این فضا زندگی‌های لوکس‌شان رابه نمایش می‌گذارند؛ نمایش‌هایی که باعث ایجادحس رقابت وآرزو در میان دنبال‌کنندگان می‌شوند، البته گاهی اوقات هم شهروندان عادی، زندگی خودشان را با آنها مقایسه می‌کنند که همین مقایسه هم می‌تواند به احساس ناکافی بودن و تمایل به تجمل‌گرایی منجر شود. 🔹 نکته قابل تامل این است که در فضای مجازی، تجمل‌گرایی به‌عنوان یک هنجار اجتماعی پذیرفته می‌شود و افراد برای جلب‌ توجه و تأیید اجتماعی به‌دنبال نشان‌دادن ثروت و تجملات‌ زندگی‌شان هستند.  جام‌جم . 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi 👈آیدی پذیرش تبلیغات @f_aaha