راهبر مربی
مشاهده ۱: قبل از کرونا در مدارس وقتی بحث از روابط دختر و پسر می شد عموم دخترها می گفتند هدف ما از را
ارسالی تجربه ی استاد شُکری سلام .وقت بخیر ۱۴۰۰دعوت شدم در دبیرستانهای شیراز راجع به حجاب صحبت کنم بنده از سنگرهای خراب برای دفاع استفاده نمی کنم از سنگرهای سالم شروع می کنم وبه بازسازی سنگر مخروبه که رسیدم از آن استفاده می کنم برای همین در دبیرستان‌های شیراز موضوعم را «راز جذابیت دختران» گذاشتم و شیوه کار را به شکل کرسی آزاد اندیشی تعریف کردم. اولا دانش آموزان بسیار جا خوردند چون به آنها گفته بودند استاد از تهران میاد و راجع به حجاب صحبت می کنه شما هم راجع به حجاب فکر کنید که فکر نکنند شما چیزی راجع به حجاب نمی دانید جلسه اول متوجه شدم که چنین اتفاقی افتاده ،سریع گفتم موضوع صحبت من راز جذابیت دختران چیست؟ سنگرهای تخریب شده سنگرهای هستند که دشمن زده و مخاطب ما را در مورد اون سنگرهای کاملا شستشوی مغزی کرده وذهنیت او را نسبت به اون موضوع کاملا به سلیقه خودش شکل داده وحتی نحوه برخورد ما نحوه صحبت ما در مورد ان موصوعات وراجه به پاسخگویی ما نسبت به سوالات مربوط به آن موضوعات را کاملا به مخاطب ما بیان کرده ویاد داده وقتی ما به آن موضوع می پردازیم با یک فرد کاملا آماده مواجه می شویم وتوفیقی در بیان اطراف واکناف آن موضوع پیدا نمی کنیم ویا به حداقل توفیقات می رسیم حجاب یکی از اون سنگرهای تخریب شده از،سوی دشمن است.واز این مدل سنگرهاداریم می دونم مکتوبات خیلی توانمند برای انتقال معنا نیستند ولی امیدوارم تا حدی مفهوم مد نظر را منتقل کرده باشم. ✍قالب جذاب و ورود به بحث از یک زاویه ی نگاه دیگر تاثیر زیادی در انتقال معنا دارد لذا خلاقیت مربی و مبلغ در ورود به بحث بسیار مهم است. گاهی لازم است چندبار صوت بعضی از اساتید را گوش دهیم تا با روش های ورود و خروج آنها در بحث آشنا شویم و بتوانیم بکار بگیریم. آموزش قبل از فعالیت و همراه فعالیت و بعد از فعالیت ضروری است تا هزینه ی آزمون و خطا کاهش یابد.