هفت فن اقناع مخاطب در رسانه:
✅
گواهی دادن ستارهها، نخبگان و مردم عادي: این فن پاي فرد سومی را به میان میکشد تا گیرنده پیام آنچه را هدف
نویسنده بوده است، راحت تر بپذیرد.
✅
استفاده از زیبایی: افراد زیبا براي جذب و جلب توجه شما الگوي خوبی هستند.
✅
طنز: بسیاري از پیامهاي رسانهاي از این شیوه استفاده میکنند تا توجه ما را بیشتر به خود جلب کنند و از این راه
موجب شوند تا پیام آنها با احساسی خوب و مفرح در ذهن ما همراه شود.
✅
ترس: رسانه با استفاده از فن ترس تلاش می کند تا شما را از مفهومی نهی کند یا با برانگیختن حساسیت شما، شما را
به سمت پذیرش مفهومی هدایت کند یا با ایجاد حس تهدید سرعت شما را در گرایش یافتن به سمت مفهومی بالا ببرد.
✅تداعی: در این روش سعی می شود تا پیوندي بین یک فکر، نظر، محصول، خدمت یا هر چیز دیگر با آرزوها، امیال،
غرایز و احساسات مطلوب انسانی مانند زیبایی، امنیت، حریم خصوصی، موفقیت، سلامت، تفریح، شادي و… در
ذهن مخاطب هدف خود ایجاد شود.
✅تطمیع: شیوهاي است براي ترغیب کسی تا به شما براي رسیدن به هدفتان کمک کند. حراج، تخفیف، قرعهکشی،
هدیه رایگان، یکی بخر چند تا ببر و… نمونههایی از فن تطمیع هستند.
اغراق: در فن اغراق فرستنده پیام، گوشهاي از واقعیت پیام خود را میگیرد و آن را تا جاي ممکن بزرگتر و بحرانی تر از آنچه هست به مخاطب معرفی می کند. به حدي که مخاطب در مقابل عظمتی پوشالی قرار میگیرد و ترغیب به پذیرفتن این پیام می شود.
#اقناع
#انتخابات
#رسانه
#تبلیغ
#مشارکت
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
●◎
تبلیغ دانش آموزی ◎●
🌱___-کلیک کنید☝️-___🌱