📌حکومت دینی
-------------------------------------------------
◻️اولین مسئله، آسیب شناسى حاکمان در حکومت دینى است. کسانى که «چه باید کرد» را از سنّت پیغمبر اکرم(صلى االله علیه وآله)و آموزه هاى اهل بیت(علیهم السلام) نیاموخته اند و وارد حکومت دینى شده اند و به نام دین در حوزه هاى مختلف خواسته اند بر مردم اعمال حکمرانى کنند، چنین کسانى اولین مشکل مردم متدیّن و حکومت دین اند و اولین تکلیف ما در حوزه «چه باید کرد»، مواجهه شفاف با جریاناتى است که نه عقلامعارف و احکام دین رامی شناسند و نه قلبا به دکترین دینى براى حکومت ایمان دارند و نه عملابه آن التزام دارند.
در عین حال ادّعا میکنند که مردم از دین و حکومت دینى خسته شده اند.
◼️هرگاه نسل جدید سخن می گوید، یا اشکال می کند، یا ابهامى دارد به این معنا نیست که بریده است یا متزلزل و ضعیف است و ما هرگز نشنیده ایم که از حکومت دینى و از دین، خسته شده باشند.
هر چه ما از این نسل شنیده ایم این است که چرا به دینى که از آن دم میزنید، عمل نمیشود؟
نمی گویند: چرا حکومت، دینى است.
میگویند: چرا در برخى از حوزه هاى مدیریتى، حکومت، دینى نیست؟
امروز دشمن شبهات را در دهان مردم و نسل جوان می گذارد که مردم و نسل جوان میگویند: ما حکومت دینى نمیخواهیم و چرا حکومت، دینى است؟ در حالى که واقعیت، عکس این است.
◼️پرسش اصلى نسل جوان این است که چرا حکومت و حاکمان در همه حوزه هاى
اختیاراتشان، در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و قضاوت، دینى عمل نمیکنند؟
فرق است میان اینکه بگوییم اشکال در دینى بودن حکومت است یا این مطلب که چرا
حکومت، دینى نیست و باید دینى بشود.
اینها مسائلى است که باید روشن
بشود که چه کسانى در این جامعه چه می کنند و به حساب دین گذاشته و نوشته میشود.
این دین، احتیاج به فهم و عمل دارد، احتیاج به اصلاح ندارد. ما خودمان را باید اصلاح
کنیم، نه دین را!
📚استاد رحیم پور ازغدی ، کتاب محمد صلی الله علیه و آله و سلم پیامبری برای همیشه
🔆تفسیر و قرآن پژوهی
🆔
@rahighemakhtoom