📌حکومت دینی ------------------------------------------------- ◻️اولین مسئله، آسیب شناسى حاکمان در حکومت دینى است. کسانى که «چه باید کرد» را از سنّت پیغمبر اکرم(صلى االله علیه وآله)و آموزه هاى اهل بیت(علیهم السلام) نیاموخته اند و وارد حکومت دینى شده اند و به نام دین در حوزه هاى مختلف خواسته اند بر مردم اعمال حکمرانى کنند، چنین کسانى اولین مشکل مردم متدیّن و حکومت دین اند و اولین تکلیف ما در حوزه «چه باید کرد»، مواجهه شفاف با جریاناتى است که نه عقلامعارف و احکام دین رامی شناسند و نه قلبا به دکترین دینى براى حکومت ایمان دارند و نه عملابه آن التزام دارند. در عین حال ادّعا میکنند که مردم از دین و حکومت دینى خسته شده اند. ◼️هرگاه نسل جدید سخن می گوید، یا اشکال می کند، یا ابهامى دارد به این معنا نیست که بریده است یا متزلزل و ضعیف است و ما هرگز نشنیده ایم که از حکومت دینى و از دین، خسته شده باشند. هر چه ما از این نسل شنیده ایم این است که چرا به دینى که از آن دم میزنید، عمل نمیشود؟ نمی گویند: چرا حکومت، دینى است. میگویند: چرا در برخى از حوزه هاى مدیریتى، حکومت، دینى نیست؟ امروز دشمن شبهات را در دهان مردم و نسل جوان می گذارد که مردم و نسل جوان میگویند: ما حکومت دینى نمیخواهیم و چرا حکومت، دینى است؟ در حالى که واقعیت، عکس این است. ◼️پرسش اصلى نسل جوان این است که چرا حکومت و حاکمان در همه حوزه هاى اختیاراتشان، در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و قضاوت، دینى عمل نمیکنند؟ فرق است میان اینکه بگوییم اشکال در دینى بودن حکومت است یا این مطلب که چرا حکومت، دینى نیست و باید دینى بشود. اینها مسائلى است که باید روشن بشود که چه کسانى در این جامعه چه می کنند و به حساب دین گذاشته و نوشته میشود. این دین، احتیاج به فهم و عمل دارد، احتیاج به اصلاح ندارد. ما خودمان را باید اصلاح کنیم، نه دین را! 📚استاد رحیم پور ازغدی ، کتاب محمد صلی الله علیه و آله و سلم پیامبری برای همیشه 🔆تفسیر و قرآن پژوهی 🆔 @rahighemakhtoom