پاورقی
[1]. ر.ک: «پیشینه روش تفسیر قرآن به قرآن»، سؤال 42342.
[2]. نساء، 82: «آیا درباره قرآن نمیاندیشند؟! اگر از سوی غیر خدا بود، اختلاف فراوانی در آن مییافتند».
[3]. ر.ک: طباطبایی، سیدمحمد حسین، قرآن در اسلام، ص 85 – 100، تهران، دار الکتب الاسلامیة، چاپ دوم، 1353ش.
[4]. زمر، 23: «خداوند بهترین سخن را نازل کرده، کتابی که آیاتش
[5]. ر.ک: طباطبایی، سیدمحمد حسین، المیزان فی تفسیر القرآن، ج 17، ص 255 – 256، قم، اسماعیلیان، چاپ دوم، 1371ش.
[6]. نحل، 89: «و ما این کتاب را بر تو نازل کردیم که بیانگر همه چیز است».
[7]. «إِنَّ کِتَابَ اللَّهِ لَیُصَدِّقُ بَعْضُهُ بَعْضاً»؛ شیخ صدوق، التوحید، محقق، مصحح، حسینی، هاشم، ص 255، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ اول، 1398ق.
[8]. «وَ یَنْطِقُ بَعْضُهُ ببَعْضٍ وَ یَشْهَدُ بَعْضُهُ عَلَی بَعْض»؛ شریف الرضی، محمد بن حسین، نهج البلاغة، صبحی صالح، خطبه 133، ص 192، قم، هجرت، چاپ اول، 1414ق.
[9]. «لَیْسَ شَیْءٌ مِنْ کِتَاب اللَّهِ إِلَّا عَلَیْهِ دَلِیلٌ نَاطِقٌ عَنِ اللَّهِ فِی کِتَابهِ مِمَّا لَا یَعْلَمُهُ النَّاسُ»؛ برقی، احمد بن محمد بن خالد، المحاسن، محقق، مصحح، محدث، جلال الدین، ج 1، ص 270، قم، دار الکتب الإسلامیة، چاپ دوم، 1371ق.
[10]. قرآن در اسلام، ص 87 – 89.
@rahighemakhtoom