ادامه مبحث شروع ب ـ محيط مصنوعي در خصوص بهره گیری از محیط مصنوعی، فرصتها و زمینه های بهتری در اختیار مربیان است که در اینجا به چند نمونه اشاره میشود: 1) درست کردن اتاق قصه، به تناسب داستان هاي گوناگون. 2) استفاده از نقاشی، پوستر یا هر وسیله کمکآموزشی دیگر برای برای نصب روی دیوار، سقف و حتی کف کلاس؛ بهطوری که بتوان با آنها مطالب را بهتر و جذابتر به دانشآموزان انتفال داد. باید توجه داشت که استفاده از این روش نباید مانع تحرک مربی در کلاس شود. چند مثال: - تصویر نسبتاً بزرگی از صحنه غرق شدن فرعونيان در رود نیل را از قبل تهیه و روی دیوار نصب کنید. - با استفاده از گچ مسیرهایی روی زمین بکشید و در برخي نقاط آن، علائم راهنمايي و رانندگي بگذارید. سپس چند ماشین کوچک در اختیار بچه ها قرار دهید تا هر کدام به نوبت، با چند ضربه ماشین خود را در این مسیرها حرکت دهند. این کار میتواند در قالب یک مسابقه انجام شود و هر کس که به تابلوها توجه کند و بدون خارج شدن از مسیر و برخورد با ماشینهای دیگر، زودتر به پایان مسیر برسد برنده خواهد بود. - تصويری از یک درخت نخل تهیه کنید و سپس بخشی از داستان حضرت موسي را برای دانشآموزان بیان کنید؛ بخشی که فرعون ساحران دربار خود را - که به موسی ایمان میآورند – تهدید میکند که آنان را بر درخت نخل، به دار ميآویزد؛ « » (طه/71) و داستان حضرت مريم. ❤️ مکتب بشیر ❤️ ویژه مربیان،کودکان و نوجوانان ✅