سلام. ممکنه بنده رو در پاسخ‌گویی به این شبهه یاری کنید. حجاب، توصیۀ الهی برای زنان مؤمن است نه برای همۀ زنان. مخاطب این توصیه در قرآن، مؤمنان هستند نه نساء‌. از منظر قرآن زن ابتدا باید مؤمن باشد و سپس به کسوت حجاب درآید. ایمان هم بدون انتخاب و اختیار، خلق نمی‌شود. بنابراین هر نوع اجبار برای حجاب، خلاف رویۀ قرآن و سیرۀ نبوی و علوی است. پاسخ شبهه حجاب توصیه الهی است و خداوند همیشه توصیه اش را به افرادی میکند که بخواهند آن را انجام بدهند ایمان مراحلی دارد و ابتدای آن پذیرش اسلام است مومن در مقابل کافر است در آیه ۳۱ سوره مبارکه نور خطاب به مومنات نحوه حجاب و پوشش و رفتار را مطرح میکند در آیه ۵۹ سوره مبارکه احزاب علاوه بر نحوه پوشش دلیل حجاب را عدم ایذاء و مزاحمت دیگران مطرح میکند ایمان یعنی تسلیم در برابر اوامر الهی و نمیتوان گفت در این امر اختیار داریم بعضی دستورات را عمل کنیم و بعضی را کنار بگذاریم أَفَتُؤۡمِنُونَ بِبَعۡضِ ٱلۡكِتَٰبِ وَتَكۡفُرُونَ بِبَعۡضٖۚ ( آیه ۸۵ سوره بقره ) از طرفی دیگر سیره نبوی و علوی رعایت حجاب بود بگونه ای که سفارش حجاب در مورد همسران پیامبر اسلام ص بسیار سختگیرانه بود حتی اگر مسلمانان میخواستند وسیله ای به آنان بدهند باید از پشت پرده بدست آنان دهند حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند بهترین چیز براى زن آن است که مردى را نبیند و هیچ مرد نامحرمى هم او را نبیند ( احقاق الحقّ: ج 25، ص 350، اعیان الشّیعة: ج 1، ص 322) در سیره علوی امام علی علیه السلام در نامه ای به امام حسن علیه السلام می فرماید وَ اُكْفُفْ عَلَيْهِنَّ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ بِحِجَابِكَ إِيَّاهُنَّ فَإِنَّ شِدَّةَ اَلْحِجَابِ أَبْقَى عَلَيْهِنَّ وَ لَيْسَ خُرُوجُهُنَّ بِأَشَدَّ مِنْ إِدْخَالِكَ مَنْ لاَ يُوثَقُ بِهِ عَلَيْهِنَّ وَ إِنِ اِسْتَطَعْتَ أَلاَّ يَعْرِفْنَ غَيْرَكَ فَافْعَلْ در پردۀ حجاب نگاهشان دار، تا نامحرمان را ننگرند، زيرا كه سخت‌گيرى در پوشش، عامل سلامت و استوارى آنان است. بيرون رفتن زنان بدتر از آن نيست كه افراد غير صالح را در ميانشان آورى، و اگر بتوانى به گونه‌اى زندگى كنى كه غير تو را نشناسند چنين كن پس از جانب خود اموری را وارد در دین و تفسیر به رای نکنیم و سوای از همه این امور بسیاری از احکام الهی با تعبیر خطاب به مومنین وارد شده است مثل روزه ( بقره ۱۸۳)، نماز (بقره ۱۵۳ ) ، قصاص ( بقره ۱۷۸ ) ، خمس ، زکات انفاق ( بقره ۲۵۴ ) و ... همگی با تعبیر یا ایها الذین آمنوا یا للمومنین یا للمومنات آمده است که اگر چنین تعبیری و تفسیر به رای بپذیریم باید بسیاری از احکام دینی را به فراموشی و محدود به افراد خاص بدانیم نکته پایانی اینکه شعار در کلام انبیاء است حرف حقی است اما جماعتی فیمینیسم و غربگرا و تجزیه طلب و مجاهدین خلق از آن اراده باطل کرده اند و زن را همچون یک کالا برای اغراض سیاسی و جنسی و شهوت خود میخواهند ✍ مجیدی سید محمد 🌐 با ما همراه باشید در ╭❣ ╰┈➤🌹http://Eitaa.com/ramnet57