💢چرا کاربران هنوز فریب محتوای دروغین اینترنتی را میخورند و در نشر آنها فعالند؟
🔹اینترنت فضایی تاریک و مملو از منابع اطلاعاتی ناصحیح است.تئوریهای سمی توطئه، دیپ فیک، بنگاههای خبری دروغین و محتوای فریبکارانه و...
البته محتوای فریبکارانه در مقایسه با چنان سبکی از اخبار دروغین، تأثیرات منفی احتمالی بیشتری دارد. محتوایی که احتمالا همهی کاربران دنیای فناوری اطلاعات حداقل یک بار با آن روبهرو شدهاندو ارتباطی به سادهلوحی یا زودباوری کاربران ندارد.
🔹دلیل باور کردن فریبها این است که نشانههایی از حقیقت در آن دیده میشود.
" مغز بهگونهای تنظیم شده است که پاسخهای آسان ارائه کند. درنتیجه اگر محتوایی فریبکارانه نزدیک به احساسات یا بینش افراد باشد، بهسرعت در ذهن آنها جرقه ایجاد میکند. کاربران زمان زیادی را به تفکر دربارهی آنچه در شبکههای اجتماعی میبینند، اختصاص نمیدهند. بهعلاوه رسانههای اجتماعی هم در توزیع چنین محتوایی مقصر هستند. رسانههای مذکور برای درگیری ذهنی و لذتهای زودگذر طراحی شدهاند. دراینمیان برخی لذتها به قیمت خاموش شدن تفکر کاربران ایجاد میشوند. "
🔹ویتنی فیلیپس استاد دانشگاه:
در کمپینهای توزیع محتوای فریبکارانه نیازی به دقت بالا نیست. تنها باید داستانی متفاوت از واقعیت را بهصورت مرتبط با آن تعریف کنید تا ذهن مردم وابستگی و ارتباط مورد نیازش را دریافت کند. پس از آن همهی فرایندها بهصورت خودکار انجام میشود.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53