انتخابات و رسانه/۱
در بسیاری از کشورها از جمله تا حدودی در ایران از فضای مجازی،هوش مصنوعی و یادگیری ماشین با اهداف مختلفی در حوزه سیاسی به خصوص انتخابات استفاده می شود.
از این ابزار در کارزارهای انتخاباتی با هدف یاری در برنامه ریزی و سیاستگذاری، تصمیم سازی، تبلیغات سیاسی، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات، تأثیر بر رفتار کاربران، تأثیر بر آرا و نظرسنجیها و تجمیع و تحلیل آنها، تعیین راهبردهای تبلیغات سیاسی، پیشبینیها، تجزیه و تحلیل الگوهای هدایت تبلیغات مجازی هدفمند، برجستهسازی برخی اخبار و رویدادها جهت بهرهبرداری سیاسی و شناسایی و مبارزه با انتشار اخبار جعلی و... بهره گرفته میشود.
لذا نباید تأثیرات و پتانسیلهای بالای هوش مصنوعی و احتمال بهرهگیری از آن در انتخابات و رقابتهای سیاسی را در ابعاد داخلی و خارجی از نظر دور داشت.
رسانههای اجتماعی در کنار فرصتهای بسیاری که در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار میدهند تا بتوانند ضمن معرفی خود، زمینه لازم برای اشتراکگذاری دیدگاهها، برنامهها، نگرشها، اقدامات و... را فراهم کنند، در عین حال میتوانند به ابزاری برای ایجاد جو منفی تبلیغاتی تبدیل شوند.
چراکه با دسترسی اکثر افراد به این رسانهها به ویژه بر بستر ابزارها و نرم افزارهای موبایلی، هرگونه موج آفرینی سیاسی، افشاگری، نشر و بازنشر شایعه و خبر جعلی و... به راحتی قابل شکلگیری خواهند بود.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹بایگانی نشستها
@savad_k
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53