رسانه ها باید سواد انتخاباتی مردم را تقویت
امروزه رسانه ها و فعالین رسانه در حوزه اگاهی بخشی و روشنگری نسبت به سوابق , دورنمایه فکری و برنامه های نامزد های انتخاباتی رسالت بس سنگینی را برعهده دارند.
امروز بخش عمده فعالیت های رسانه ها در زمینه انتخابات مربوط به تشویق مردم برای شرکت در انتخابات و یا تبلیغ برای یک نامزد خاص بوده و کمتر به معیار ها و نیازهای اساسی مردم برای انتخاب اصلح و انتخاب بهترین ها پرداخته شده است
🔹 شرکت حداکثری مردم در انتخابات منجر به تحکیم پایه های نظام و مشروعیت بخشی به ارکان کشور میشود ولی انتخاب بهترین ها و شایسته ترین ها نیز به همین میزان از اهمیت و حساسیت برخوردار است.
به عبارت ساده تر مردم برای شرکت هوشمندانه در انتخابات نیازمند اطلاعات درست و موثق نسبت به نامزد های انتخاباتی و احزاب سیاسی کشور دارند
اگر رسانه ها به وظیفه ذاتی خود عمل کنند و به دور از جناح بندی های موجود نسبت به تنویر افکار عمومی و ارائه مبانی فکری و تئوری های اقتصادی احزاب و گروه ها بپردازند مردم با دید باز تر و شناخت عمیق تری در انتخابات شرکت میکنند و در نتیجه افرادی موفق میشوند که از صلاحیت بیشتری برخوردار باشند.
استفاده درست از رسانه ها و بهرمندی از آنها نیازمند تمرین و آموزش است و نمیتوان انتظار داشت که به یکباره ویک هفته به انتخابات همه مردم با قواعد استفاده درست از رسانه ها اشنا شوند و بتوانند از این طریق با دیدگاه ها و مبانی فکری گروه ها و نامزد های انتخابات اشنا شوند .و این وظیفه فعالین رسانه می باشد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹بایگانی نشستها
@savad_k
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53