نقش رسانه ها در
#انتخابات
یکی از تمایزات امروزین دنیای سیاست با گذشته، بهره گیری از رسانه در کسب، حفظ و افزایش قدرت و نفوذ در دنیای سیاست است. امروزه مدیران سیاسی پیشبرد برنامه های خود را در دیپلماسی رسانه ای جستجو می کنند.
معمولا سیاست مداران با وقوف بر اهمیت دیپلماسی رسانه ای ، کارگردانی این بخش را به مشاوران رسانه ای خود می سپارند. مشاوران رسانه ای در واقع اداره کنندگان اتاق فکر، معماران گفتمان اهالی سیاست و طراحان اصلی ایده های سیاست مداران هستند .
در انتخابات پیش رو با توجه به شیوع ویروس کرونا وکمتر شدن میتینگ انتخاباتی نامزدها، نقش رسانه ها به ویژه شکل نوین آن، یعنی شبکه های اجتماعی بسیار پر رنگ و پر جلوه خواهد بود. رسانه ها به چند شکل در این دوره از انتخابات به ایفای نقش خواهند پرداخت:
🔸یک - انجام رسالت ذاتی، یعنی آگاهی بخشی و اطلاع رسانی؛
🔸دو- تبیین اهمیت انتخابات و جلب مشارکت مردمی؛
🔸سه - اطمینان بخشی به مردم از روند برگزاری انتخابات؛
🔸چهار- مهندسی رای؛
ادامه مطلب در لینک زیر قابل مشاهده است👇👇👇
https://basirat.ir/fa/news/330611