رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: حادثه خونین کربلا یک حادثه بی نظیر در تاریخ بشریت است که همیشه پر حرارت است و رمز حرکت رو به جلوی ملت‌ ماست. به گزارش روابط عمومی پلیس مازندران حجت الاسلام سیدعلیرضا ادیانی ریاست محترم عقیدتی سیاسی فراجا درروز یکشنبه مورخ ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳ در مراسم هشتمین روز از عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ۷۲ تن از یارانش در حسینیه آیت الله خامنه ای ستاد انتظامی استان مازندران گفت: در آستانه فرا رسیدن تاسوعا و عاشورا حسینی هستیم پیشاپیش این مصیبت بزرگ را به همکاران ارجمندم در مجموعه استان مازندران عرض تسلیت و تعزیت دارم. عزیزانم که مایه ی روشنی چشم انقلاب و رهبر فرزانه ما هستید بر بنده حق سروری دارید. این حادثه خونین کربلا یک حادثه کم نظیر و حتی بی نظیر در تاریخ بشریت است که همیشه پر حرارت و حرکت رو به جلو یک ملت هست و خواهد بود. امام راحل یک فیلسوف و یک فقیه متبحر بود که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می فرماید: ما با نام امام راحل آشنا بودیم. آن روزی که جوانان و طلبه ها را در کلاس درس در دور خود جمع میکرد، می فرمود ما هرچه داریم از محرم و صفر داریم و این اسلام را محرم و صفر زنده نگه داشته است رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا بیان کرد: قیام اباعبدالله الحسین (ع) برای برپایی دین و ارزش های جامعه بود. حادثه عاشورا یک حادثه پر رمز و راز و عمیق و ژرف است که هرچه درباره او سخن بگوییم می‌شود هر روز سخن نو گفت. حادثه عاشورا را باید شناخت و هیچ کسی جز حضرت اباعبدالله الحسین (ع)قادر نیست که انسان‌ها را مجتمع کند وحید شخصیتی در تاریخ بشریت نتوانسته است این چنین مجتمع را انجام دهد که این جای شکر و سپاسگزاری دارد جای جای نقاط کشور که امروز در راستای اباعبدالله الحسین (ع)عزاداری می‌کنند، باید این حادثه را باید به مردم بشناسانیم و به معرفت این حادثه بیفزاییم. تاریخ عبرت آیندگان است. ما از این حادثه مقدس و خونین درس امروز خودرا استنباط کنیم و بیاموزیم. چرا وجود نازنین و نورانی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تمام سرمایه هایش اعم از فرزندان و صحابه بزرگ پیغمبر را به میدان اورد و هیچکس و هیچ چیزی نتوانست آن امام همام را از انجام این قیام تاریخی بازدارد؟ امام حسین (ع) در این باره میفرمایند: وجود نازنین پیغمبر (ص) را در خواب دیدم که آن حضرت نزد من آمدند و فرمودند: اخرج الی العراق. قیام کن و به سمت عراق حرکت کن، خدا خواست شما را کشته ببیند. این اراده ی پروردگار است. مزد شهادت امام حسین (ع) حشر با پیغمبر در روز قیامت است. سفینه نجات حسین (ع) هم وسیع است، هم با کیفیت. همه خلائق می توانند در این کشتی سوار شوند و رستگار شوند و رنگ و لعاب حسینی به خودشان بدهند. بنابراین اگر مسیر اباعبدالله (ع) مسیر حق نبود، هیچوقت همه ی دارایی هایش را به میدان نمی آورد. خدا خواست این زن و فرزند ایشان به اسارت بروند. حتی آن امام همام در خطبه هایش گفت من برای هوسرانی، قدرت و شهرت، و از روی ستمگری و طغیان قیام نکردم و برای فساد نمی روم، بلکه برای اصلاح جامعه و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام می کنم. وی تاکید کرد: حادثه عاشورا نسخه اصلاح جامعه تا قیامت است. اگر میخواهیم جامعه ما یک جامعه سالم باشد، باید به این نسخه جامه عمل بپوشانیم. پس بنابراین از حادثه عاشورا چنین می آموزیم که آحاد مردم نسبت به سرنوشت خود و جامعه مسئول اند و عبارت هایی از این قبیل: ((به من چه؟ به تو چه؟ امکانات ندارم. ابزار ندارم. برای چه بایستی خودم را به زحمت بیندازم؟ چرا نیروی انتظامی باید در طرح نور خودش را به زحمت بیندازد؟)) در یک جمله درس امروز حادثه عاشورا این است: که همان جمله معروفی که حضرت آقا فرمود حادثه عاشورا در یک نگاه دو چهره دارد، بخش اول عرفان، بخش دوم حماسه و رشادت و دلیری. آنچه را که بخش دوم را آفرید این همان بُعد عرفانی بوده است. ایشان در خاتمه خاطر نشان کرد: درس عاشورا درس مسئولیت شناسی و وظیفه شناسی است. ما نبایستی نسبت به پلیدی ها و ارزشهای جامعه بی تفاوت باشیم. حادثه عاشورا این بی تفاوتی نسبت به ارزشها و پلیدی های جامعه را ممنوع کرد.