✍️سوالاتی در ارتباط با تحقق حکمرانی نظام ولایی تهیه کردم. در صورت امکان نظرات خودتان را برای بنده به آدرس اینجانب در ایتا @nanosatellite ارسال کنید. سوال اصلی تحقیق چرا نظامات انسانی اعم از سلامت، اقتصاد، زیرساختی و بخصوص تعلیم و تربیت بصورت عام و آموزش حکمرانی بصورت خاص...در توانایی لازم برای ایجاد تغییری مثبت در مسیر چشم‏ انداز انسانی، فناوری و زیست‏ محیطی مطلوب مبتنی بر منابع دینی، برای تحقق دولت و جامعه اسلامی محدود و ناقص هستند. چه مبانی و چه کیفیت تغییری ممکن است به تحولات عمیق برای جلوگیری از فروپاشی یا شکست تمدن انسانی در این زمینه کمک کند. سوالات فرعی تحقیق 0️⃣ریشه بحران‏ های اجتماعی، زیست محیطی و فناوری و زیر بحران ‏های مرتبط با آن ها چیست و چرا حل و فصل آن ها دشوار است؟ 1️⃣ماهیت اساسی پارادایم غالبی که بر اندیشه و بحث در کل جامعه و در تفکر و عمل حکمرانی تأثیر می‏گذارد چیست؟ 2️⃣چرا و چگونه آموزش حکمرانی موجود؛ توانایی لازم برای ایجاد تفاوت قابل توجه در تغییرات اجتماعی زیست محیطی و فناوری برای تحقق تمدن نوین اسلامی را ندارد؟ 3️⃣چه شواهدی برای ظهور یک پارادایم الهی وجود دارد؟ 4️⃣جوهر تفکر اسلامی چیست و آیا این راه‌حل معتبری فراتر از مدرنیسم و پست مدرنسیم ارائه می‌دهد؟ 5️⃣ماهیت و اساس تفکر نظام‏ساز(سیستمی) چیست و چگونه می‏توان با استفاده از ظرفیت‏های ایرانی اسلامی به توسعه این نوع ذهنیت پرداخت؟ 6️⃣چه رابطه‏ ای بین تفکر اسلامی به معنای عام، تفکر بوم‌شناختی و تفکر سیستمی هست یا می‏ تواند باشد و آیا می‌توان این‏ها را تحت مفهومی همچون "چتر واحد" گرد هم آورد؟ 7️⃣این اشکال فکری چگونه با بحث شناخت انسان، طبیعت و عالم غیب از منظر اسلامی (مبتنی بر منابع اسلامی) و از منظر غربی (پایداری، بافت فرهنگی مدرنیسم و پست مدرنیسم) ارتباط دارند؟ 8️⃣چه کیفیتی از هدایت و هماهنگی ...برای تسهیل تغییر آگاهی و بصیرت منظور انتقال از پارادایم غالب موجود در جهان به نسخه ‏ای که شفابخش ‏تر است و به تحقق دولت و جامعه اسلامی کمک می ‏کند، ضروری است؟ 9️⃣مفاهیم "چتر واحد" برای تغییر در تفکر و عملکرد آموزش و به ویژه در آموزش حکمرانی چیست؟ مبنای نظری که بر اساس آن می ‏توان حکمرانی نظام ولایی را رسمی کرد چیست؟ 🔟اگر بخواهیم اساساً به چنین تغییر در آگاهی کمک کنیم، چه تغییراتی ممکن است در نحوه نگرش و تمرین یادگیری و آموزش مورد نیاز باشد؟ تهیه ‏کننده: رضا کیانوش @raveshetamadoni