✍️سوالاتی در ارتباط با تحقق
حکمرانی نظام ولایی تهیه کردم. در صورت امکان نظرات خودتان را برای بنده به آدرس اینجانب در ایتا
@nanosatellite ارسال کنید.
سوال اصلی تحقیق
چرا نظامات انسانی اعم از سلامت، اقتصاد، زیرساختی و بخصوص تعلیم و تربیت بصورت عام و آموزش حکمرانی بصورت خاص...در توانایی لازم برای ایجاد تغییری مثبت در مسیر چشم انداز انسانی، فناوری و زیست محیطی مطلوب مبتنی بر منابع دینی، برای تحقق دولت و جامعه اسلامی محدود و ناقص هستند. چه مبانی و چه کیفیت تغییری ممکن است به تحولات عمیق برای جلوگیری از فروپاشی یا شکست تمدن انسانی در این زمینه کمک کند.
سوالات فرعی تحقیق
0️⃣ریشه بحران های اجتماعی، زیست محیطی و فناوری و زیر بحران های مرتبط با آن ها چیست و چرا حل و فصل آن ها دشوار است؟
1️⃣ماهیت اساسی پارادایم غالبی که بر اندیشه و بحث در کل جامعه و در تفکر و عمل حکمرانی تأثیر میگذارد چیست؟
2️⃣چرا و چگونه آموزش حکمرانی موجود؛ توانایی لازم برای ایجاد تفاوت قابل توجه در تغییرات اجتماعی زیست محیطی و فناوری برای تحقق تمدن نوین اسلامی را ندارد؟
3️⃣چه شواهدی برای ظهور یک پارادایم الهی وجود دارد؟
4️⃣جوهر تفکر اسلامی چیست و آیا این راهحل معتبری فراتر از مدرنیسم و پست مدرنسیم ارائه میدهد؟
5️⃣ماهیت و اساس تفکر نظامساز(سیستمی) چیست و چگونه میتوان با استفاده از ظرفیتهای ایرانی اسلامی به توسعه این نوع ذهنیت پرداخت؟
6️⃣چه رابطه ای بین تفکر اسلامی به معنای عام، تفکر بومشناختی و تفکر سیستمی هست یا می تواند باشد و آیا میتوان اینها را تحت مفهومی همچون "چتر واحد" گرد هم آورد؟
7️⃣این اشکال فکری چگونه با بحث شناخت انسان، طبیعت و عالم غیب از منظر اسلامی (مبتنی بر منابع اسلامی) و از منظر غربی (پایداری، بافت فرهنگی مدرنیسم و پست مدرنیسم) ارتباط دارند؟
8️⃣چه کیفیتی از هدایت و هماهنگی ...برای تسهیل تغییر آگاهی و بصیرت منظور انتقال از پارادایم غالب موجود در جهان به نسخه ای که شفابخش تر است و به تحقق دولت و جامعه اسلامی کمک می کند، ضروری است؟
9️⃣مفاهیم "چتر واحد" برای تغییر در تفکر و عملکرد آموزش و به ویژه در آموزش حکمرانی چیست؟ مبنای نظری که بر اساس آن می توان حکمرانی نظام ولایی را رسمی کرد چیست؟
🔟اگر بخواهیم اساساً به چنین تغییر در آگاهی کمک کنیم، چه تغییراتی ممکن است در نحوه نگرش و تمرین یادگیری و آموزش مورد نیاز باشد؟
تهیه کننده: رضا کیانوش
@raveshetamadoni