🔵به زودی منتشر میشود:
کتاب «مبانی بازاریابی خیرخواهانه با نگاهی به تجربه بومی و رویکرد اسلامی» اثر دکتر مرتضی سلطانی، دکتر اسدالله کردنائیج و دکتر حمید ایوبی یزدی از مجموعه آثار گروه مدیریت پژوهشکده علوم اجتماعی به زودی توسط انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر میشود.
چکیده:
ازاریابی خیرخواهانه یک راهبرد جهت همسو نمودن منافع کسب و کاری و مسئولیت اجتماعی شرکتهاست. بر این اساس، شرکت با اختصاص بخشی از عایدی فروش به یک مساله اجتماعی به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم - از طریق یک سازمان غیرانتفاعی - تغییری در رفتار مشتریان ایجاد میکند. این راهبرد در نهایت میتواند یک موقعیت برد – برد - برد را برای شرکت، مشتری و مساله اجتماعی ایجاد کند. اگرچه اين راهبرد در سالهای اخیر توجه بسياري از مدیران و متخصصین بازاریابی را به خود جلب نموده، با این حال، کاربست آن دارای ظرافتهایی میباشد؛ استفاده صحیح از روشهای بازاریابی خیرخواهانه میتواند باعث تعالی شركت و جامعه گردد و عدم توجه به اصول آن میتواند تبعات جبران ناپذیری را برای شركت و دیگر ذینفعان ایجاد نماید. همچنین قرابت اصول بازاریابی خیرخواهانه با آموزههای اسلامی میتواند فصل جدیدی از ترکیب مفاهیم اسلامی و بازاریابی با تاكيد بر اصول نوع دوستی، خیرخواهی و انفاق را به همراه داشته باشد که همسو با تامین نيازهاي مختلف مشتريان باعث نيل به اهداف شرکت و تعالي جامعه شود.
همراهمان باشید
🔵
@research_hu