هزینه های سازمانی (زمانی،ریالی،انسانی) مؤسسات پژوهشی در تولید آثار پژوهشی و عکس العمل بازار غیررسمی به تولیدات محتوایی عبارتند از: 1.هزینه نیازسنجی و امکان سنجی اجرای پروژه، 2.هزینه ارزیابی و تایید پروپوزال، 3. هزینه تصویب خواهی موضوع در مراجع معتبر علمی، 3.هزینه حق التحقیق مولفین یا مؤلفان، 4.هزینه نظارت علمی پروژه تحقیقاتی، 5.هزینه ارزیابی یا ارزیابان طرح خاتمه یافته، 6. هزینه آماده سازی اعم از ویراستاری و صفحه آرایی متن نهایی، 7. هزینه کاغذ، مقوا، چاپ، 8. هزینه انبارداری و انبار گردانی، 9ّ. هزینه نشر و توزیع و بازاریابی، 10ّ. مجموعه هزینه نیروهای صفی و ستادی پشتیبان تولید محتوای پژوهشی 👇👇👇👇👇👇👇 خروجی تولید محتوای پژوهشی در قالب کتاب و فایل PDf 👇👇👇👇👇👇👇 عکس العمل بازار غیر رسمی تکثیر غیر رسمی past+copy+ و توزیع گسترده در فضای مجازی در کمتر از دقیقه و نادیده گرفتن تلاش قریب به سه سال مجموعه ای علمی 👇👇👇👇👇👇👇 نتیجه ❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️