◽️روایتگری تمدنی و قدرت جامعه سازی ◾️زمانی جامعه میتواند اختلافات را رها کند که انگیزه ی ، دغدغه ی، ضرورتی بالاتر از موضوع اختلاف را درک کند تصور کنید دو یا چند نفر دعوا میکند تازمانی که دلیلی بالاتر از موضوع دعوا پیدا نکنن آن را رها نمیکند مگر زمانی که به آنها گفته شود که با این کار ابروی پدرتان می رود یا اینکه با این دعوا مادرتان به بیمارستان رفته یا با این دعوا دیگران سوء استفاده کرده به پدر و مادرتان طعنه میزنند نسبتان را مسخره میکند و انان را وحشی می دانند و هر دلیلی که بالاتر از دلیل دعوا باشد . آنچیزی که میتواند نزاع های قومیتی ، ملیتی ، جنستی و... را کنار بزند دلیل بالاتر از این اختلافات است او ان «هویت تمدنی» یک جامعه است . وقتی با این نزاع آبروی امام زمانم می رود وقتی با این نزاع ما مانع ظهور امامان می شویم وقتی این اختلافات نه زینت امام که مایع ابرو ریزی امام است تا دلایل عمیق و پیچیده تمدنی آنچه بدیهی است زمانی که دلبستگی اجتماعی به ظهور روز به روز بیشتر شود اختلافات کمتر و کمتر می شود . ازاین رو راوی تمدنی با ظرفیت شهید میتواند تصویری زیبا و روشن از ظهور و تمدن اسلامی ایجاد کند تا در ذیل این آرمان حقیقی و واحد بتواند اختلافات را مدیریت کند تا این اختلافات نه نقطه ضعف که نقطه قوت ما در قدرت گفتمانی انقلاب باشد ◾️زیباترین بخش قصه ظهور آنست که جامعه ایران مردم ایران محور و پیشرو حرکت به سمت تحقق تمدن اسلامی است و چه چیز باارزشمندتر از این چه چیزی هویت بخش تر از این . ◾️اینکه رهبری عزیز شکاف عمیق ملیت و اسلامیت را با ظرفیت شهید جبران می کنند و آن را یک حقیقت واحد می دانند ناظر به قدرت جامعه سازی شهید در جهت تحقق تمدن اسلامی است ◾️ شهید با قدرت تمدنی خود توانست همه اختلافات را کنار گذاشته و حرکت واحد را شکل دهد چنانچه دفاع مقدس ما مملو از تفاوت های است که در دفاع از ارمانی انقلاب همدل و همصدا شدند ، از دانشجو تا طلبه از بنا تا دانشمند از کرد و لر و بلوج و ترک و فارس و ... از شیعه ، ارمنی و سنی از وطن پرست و ارمان خواه... این قدرت آرمان های انقلاب ذیل حرکت تمدنی امام است که توانست همه اختلافات را در خود حل کند به گونه ای که جبهه های تبلور این وحدت آرمان بود . ◾️راوی تمدنی یادآور این تجربه عینی و حقیقی مردم ایران در دفاع مقدس است . و این ممکن نیست مگر با رویکرد نو به دفاع مقدس و شهید و این ممکن نیست مگر با شناخت حرکت تمدنی ولی و این ممکن نیست مگر در شدت محبت به ولی https://eitaa.com/tahavol_revayatgari