خدمت یکی از مدیران مدارس نمونه کشور بودیم، پس از ارائه کنفرانس علمی فرمودن: "من یه چند تا سوال راجع‌به اتباع احمد داشتم، بپرسم"؟ بعد از اینکه جوابِ سوالات شون گرفتن ازشون پرسیدیم شما با این جایگاه و دغدغه تربیتی، چی شد دوره نقد مدعی یمانی ما رو شرکت کردید؟ فرمودن: "دو نفر از دانش آموزان من به عقاید انحرافی این فرقه آلوده شدن تا فرصت پیدا کنند به اصطلاح خودشون در جمع دوستان شون روشنگری می کنند! نمیگم بچه های مدرسه جذب شدن چون از نخبگانند و بی دلیل مطلبی قبول نمی‌کنند اما ذهنشون درگیر شده و سوالات مهدوی شون زیاد.." "مشکل رو با امام جماعت مدرسه در میون گزاشتم چون ایشون تسلط کافی بر این فرقه نداشتند، مجبور شدم بنا به مسئولیت تربیتی که دارم، خودم در دوره شرکت کنم تا بتونم با بچه ها بحث علمی داشته باشم". توصیه کردیم بررسی کنند بچه ها چه مدت و توسط چه کسی با این فرقه آشنا شدن تا بهتر بتونیم ریشه رو بزنیم. دغدغه شون تحسین برانگیز بود. طی تماسی که امروز باهاشون داشتیم فرمودن: پس از بررسی، هر دو دانش آموز توسط پدر خانواده با این فرقه آشنا شدند. با جلسات متعدد علمی که مدیر و مشاور مدرسه داشتند موفق شدن بچه ها رو از عقاید ضاله احمد الحسن البصری برگردونند و علیرغم افت تحصیلی، با تلاش مضاعف در ایام امتحانات، دو عزیزِما تونستند نمره بالایی در پایان سال کسب کنند. ✍ یک طیف از دانش پژوهان ما افرادی هستند که به این فرقه پیوستند و به تعبیر خودشون در دوره شرکت می کنند تا جبهه نقد رو بزنن! یک طیف دیگه عزیزانےهستند که اعضا خانواده درگیر این فرقه شده و برای کنکاش دقیق تر، در دوره شرکت می‌کنند. به شرط حیات در روایت های بعدی به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم. https://eitaa.com/rezvan_marefat