جهش تولید لوازم خانگی در غیاب کرهایها
🔹سال 97 دو شرکت اصلی کرهای در مدت زمانی کوتاه تمامی فعالیتهای خود در ایران را تعطیل کرده و به اختیار خود بازار بزرگ ایران را تحریم کردند اما افزایش تولید داخل و حضور فعال تامین کنندگان داخلی یکی از مهمترین دلایل عدم بروز بحران در بازار لوازم خانگی بود.
🔹این اتفاق با این هدف رخ داد که در نبود این برندها کسری لوازم خانگی در ایران به شدت افزایش یابد و موجبات نارضایتی عمومی از افزایش شدید قیمتها فراهم شود. اما نگاهی به روند سه ساله قیمتها در این بازار و مقایسه آن با تورم عمومی کشور نشان میدهد این نقشه به نتیجه نرسید.
🔹بر اساس صورتهای مالی منتشر شده از سوی شرکت اسنوا، در سال مالی منتهی به آذر ماه ۹۷ میزان تولیدات این شرکت ۹۴ هزار دستگاه برودتی بوده که در سال ۹۸ با ۷ درصد رشد به ۱۰۰ هزار دستگاه رسیده که در سال ۹۹ شاهد تحولی جدی در شرکت بودهایم به گونهای که جهش تولید قابل توجهی در تولید محصولات رخ داده و با رشد ۱۳۶ درصدی به ۲۳۶ هزار دستگاه رسیده است.