🔺خدابخشی درباره حذف برندهای خبری از شبکه‌های سیما توضیح داد علیرضا خدابخشی، معاون سیاسی صداوسیما درباره چرایی حذف برخی برندهای خبری در شبکه‌های سیما: ▫️این بخش‌های خبری حذف‌شده بخش‌های خبری موازی با خود داشتند مثل ساعت ۱۳ که مشروح بود و یا ساعت ۱۴ که آن هم مشروح بود یا در بازه‌های زمانی دیگر هم اینگونه بود. ▫️بخش خبری ۲۲:۳۰ اصلاً مخاطب جدی‌ای نداشت و اتفاقاً اینگونه وضع بهتر شد گفتگوی ویژه از شبکه دو کم مخاطب به شبکه یک پرمخاطب آمد و به این ترتیب تقویت شد. ◽️ آخرین باری که خود شما «شهر فرنگ» را نگاه کردید چه زمانی بوده است؟ مساله این است که شبکه خبر شبکه‌ای خبری است و «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت. این برنامه به مسائل صنف سینما می‌پرداخت و اگر ما یک برنامه خبری درباره سینما راه بیندازیم اتفاق خوبی است. بحثی هم بر سر آن نیست. ◽️ خبر هم اجزایی دارد از گزارش خبری گرفته تا تحلیل خبری که همه این اجزا باید مبتنی بر خبر باشد. آن برنامه به صورت میزگرد و برای صنف سینما برگزار می‌شد که می‌توانست برای یک شبکه دیگر هم خوب باشد. کمااینکه برنامه‌های دیگری هم در شبکه خبر هست که به طور مثال آموزشی است و من می‌گویم نباید در این شبکه باشد و باید به جای دیگری برود. مثل این می‌ماند که شما در خبرگزاری مهر آموزش آشپزی داشته باشید؛ آیا آموزش آشپزی بد است خیر خیلی هم خوب است اما با رویکرد شما متفاوت است. «شهر فرنگ» هم خبری نبود. ◽️ برنامه «چاپ اول» برنامه چالشی نبود، روایت غلط قضاوت غلط می‌آورد. تیم عوامل برنامه «چاپ اول»، فضا و مکان آن و حتی مدیریتش منفک از معاونت سیاسی بود. از این حیث هیچ امکانی برای سیاست گذاری در این برنامه وجود نداشت چون این برنامه در معاونت سیاسی تولید نمی‌شد و نیروی آن هم از این معاونت نبود. حتی بودجه این برنامه از معاونت سیاسی پرداخت نمی‌شد. تولید این برنامه در شبکه خبر اشتباه بود نه اینکه آن برنامه اشتباه و بد باشد، مساله این است که منفک از ما شد. https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•