⭕️
سینمایی «بیهمه چیز» عادت این سالهای برخی روشنفکران را تکرار کرده است
🔹این فیلم به جز عکسها و تصاویری که بابت حضور یکی از بازیگرانش در فضای مجازی انعکاس پیدا کرد، تاثیر خاص دیگری از خودش نشان نداد.
🔸پوستر فیلم، عکس پرویز پرستویی است که وسط فورتاژی از یک اثر انگشت، روی یک تمبر قرار گرفته است؛ اشارهای مستقیم به رایگیری و انتخابات دارد. اسم تحریککننده و کنجکاویبرانگیز «بیهمهچیز» هم به نوعی دیگر میخواسته مخاطبان را به سمت تماشای آن هل بدهد.
🔸فیلم بهطور واضحی ضدمردم فرودست است. عدهای موافق موضعگیری طبقاتی فیلم هستند و عدهای دیگر مخالف آن. هواداران فیلم چون موقعیت اجتماعی ترسیم شده توسط آن را قبول دارند، از فیلم دفاع میکنند... اما آیا مردم، همینی که فیلم بیهمه چیز نشان داد هستند یا نه و اگر هم چنین مسائلی بینشان وجود دارد، آیا چنانکه این اثر به نمایش میکشد، همه آنها بهطور مطلق این چنین هستند یا نه، نکته اصلیتر و مهمتر این است که فیلم بیهمهچیز مردم را نشان نمیدهد، بلکه یک طبقه بهخصوص را نشان میدهد.
📍 در جشنواره فجر سیونهم چهار فیلم نمایش داده شدند که به شکلی عیان و بیپرده، انتقام طبقاتی اهالی سینمای ایران از فرودستان جامعه بودند؛ شیشلیک، ابلق، زالاوا و بیهمهچیز. حملههایی بهشدت یکجانبه و مشخصا از سر عصبانیت و کینه
https://eitaa.com/roshana_nkh