در دنیای رسانه آنچه در واقعیت و در چند ثانیه یا دقیقه یا ساعت رخ میدهد، هیچ مهم نیست.
مهم آن است که یک رسانه طبق منافع اربابان خود روزها و ماهها میخواهد چه تصویری از آن رخداد را به سمع و نظر جامعه برساند.
مثلا در قضیه مهسا امینی ،
او بر اثر بیماری که از گذشته داشت فوت شده است اما رسانه هایی چون شبکه های ماهواره ای و مجازی عبری ، عربی و غربی ، مانند بی سی سی و اینترنشنال ،
تا کانالهای ضد انقلاب در تلگرام و پیج های اینستاگرام، طبق منافع و خواست اربابان خود که هدفی جز ایجاد شورش خیابانی و در نهایت براندازی و تجزیه ایران ندارند، اینگونه به مردم القا میکنند که خانم امینی بر اثر ضرب و شتم گشت ارشاد فوت شده تا با اینکار و تهییج افکار عمومی بدون شلیک حتی یک گلوله هر ایرانی را به مهره ای انتحاری بر علیه خود و کشورش تبدیل و ایران را به دست خود مردمش ویرانه سازد.
خلاصه اینکه ،
در دنیای رسانه با واقعیتی به اسم جنگ رسانه ای مواجهیم که برای مقابله با آن باید سواد رسانه را در خود و دیگران تقویت کنیم .
در غیر این صورت تبعات بی سوادی رسانه ای جبران ناپذیر خواهد بود.