🔴خطر جدی آیدل‌ها و گروه‌های پاپ کره‌ای برای کودکان و نوجوانان 🔘سابقه آشنایی نوجوانان ایرانی با موج کره‌ای به سال ۱۳۸۰ با ورود سریال‌های کره‌ای به رسانه‌های ایرانی برمی‌گردد. حداقل پانزده سال بعد از آشنایی با این سریال‌ها، زمینه اقبال موج دوم کره‌ای که همان موسیقی عامه‌پسند است، فراهم شد. 🔘در طول این دوران، فضای مجازی نیز نقش به سزایی در گسترش موج کره‌ای در ایران و تقویت فرهنگی هواداری از ستاره‌های این موج داشته است. ❗️علاوه بر رسانه‌ها و در رشد کی‌پاپ و سریال‌های کره‌ای، دوستان نوجوان که در هویت‌دهی به یکدیگر نقش بسزایی دارند، در گرایش هم‌سالان خود به کی‌پاپ مؤثر بوده‌اند. 🔘ایران از لحاظ غنای فرهنگی بسیار فراتر از کره و قابل قیاس نیست، اما نیازمند سیاستگذاری فرهنگی متناسب با فرهنگ و سیاست و اجتماع خود است. متولدین دهه‌های هشتاد در حال شکل‌دادنِ خود هستند و ما حتی از ابرکاراکترهای واقعیِ تاریخ خودمان نتوانسته‌ایم الگو و قهرمانی بسازیم که در منظومه شخصیتی و هویتی این نوجوانان راه پیدا کند. از یک طرف آن‌ها را نادیده می‌گیریم و از طرفی، در دنیای آن‌ها همه چیز به سرعت اتفاق می‌افتد و اصلاً ما از این اتفاقات خبر نداریم. ⬅️ نوجوان‌های ‌ما دوست دارند خودشان را به یک هویتی گره بزنند. در حالی‌که اکنون در اینترنت در حال حاضر نزدیک به ۱۰ هزار کلوپ هواداری برای موج کره‌ای وجود دارد؛ وقتی منِ نوجوان با چند دکمه می‌توانم به یک جمع چند میلیونی بپیوندم و خودم را به آن‌ها ملحق کنم، خب این کار لذت‌بخش را انجام می‌دهم. 😓ما این جای خالی را برای نوجوان‌های‌مان در داخل پر نکرده‌ایم. دقیقاً کاری که کره‌ای‌ها به خوبی برای محصولات فرهنگی‌شان انجام داده‌اند و ما متاسفانه نداشته‌ایم. https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe