درنگی در سرنوشت انتخابات مجلس 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸علی‌رغم عملکرد ضعیف و کارنامه تقریبا هیچ دولت اعتدال، که نارضایتی های گسترده و بی‌سابقه مردم را به دنبال داشت، مردم مردانه به میدان آمدند و اکنون که تقریبا دو ساعت به پایان قانونی رای گیری در تهران مانده، مشارکت از مرز ۴۰درصد گذشته است؛ نتیجه‌ای که در برخی نظرسنجی‌های رسمی، در خوشبینانه ترین حالت پیش‌بینی می‌شد. 🔸کارخانه جنگ روانی دولت از مدتها پیش از انتخابات رسما وارد میدان شد و طراحی هجمه علیه شورای نگهبان و خلق کلیدواژه شیطانی توسط شخص ، کلید رمز عملیات روانی علیه اصل مشارکت سیاسی و نهادهای حافظ جمهوریت نظام بود. آنان به یک کرشمه دو کار کرده بودند؛ هم علت اصلی کاهش مشارکت را (که کم کاری و ناتوانی مفرط دولت و ذوب شدن در بود) به حاشیه کشانده و توپ را به زمین شورای نگهبان شوت کردند. و از سوی دیگر نهایت تلاش خود را برای پیش‌گیری از تشکیل با مشارکت حداکثری به کار بستند. طبعا مجلسی که با مشارکت پایین شکل بگیرد مانند انتخاب شخص روحانی در دوره نخست، از پشتوانه مردمی و پایگاه اجتماعی بسیار پایینی برخوردار خواهد بود لذا چنین مجلس ضعیفی نمی‌تواند برای یک دولت رنجور و ضعیف و از کار افتاده، چندان تهدید و خطری محسوب شود. بیانات کوتاه و حکیمانه رهبری معظم انقلاب اسلامی در هنگام رأی گیری، افشای این خط تخریبی خطرناک و ارسال پادزهر رسانه‌ای آن بود که مردم نیز مثل همیشه، زودتر از نخبگان سیاسی که نوعا مشغول رقابت جریانی و جناحی خود بودند، پیام را دریافت کردند و به صحنه آمدند. 🔸اختلاف افکنی های هوشمندانه تیم آن آقای خاص پرده نشین، موجب شد آتش اختلاف در جبهه انقلاب بالا بگیرد و هیچ کس متوجه حضور خزنده برای جلب رای طیف هایی از مردم در تهران و شهرستانها نشود! چنانکه آنان در سایه اختلافات داخلی جریان انقلابی، از ارائه کارنامه و شکست سیاسی و خلأ گفتمانی، به آسانی فرار کردند! دامن زدن به آتش اختلافات درون گفتمانی، در روزها پساانتخابات، دقیقا حرکت در همان مسیر از پیش طراحی شده است که نمایندگان را بجای اشتغال تمام وقت به مشکلات اساسی کشور (خصوصا ) به مسائل حاشیه‌ای بی‌اهمیت مشغول خواهد کرد. طبعا اگر طرفیت سیاسی/رسانه‌ای جریان انقلابی به جای تمرکز بر گسل های فکری و سیاسی انتخاباتی، بر مطالبه گری حداکثری از دولت متمرکز شود، می‌تواند در جهت مواجهه قانونی با عوامل اصلی ایجاد مشکلات مردم خصوصا کم کاری های قوه مجریه، سوق بدهد. 🔸با تمهیدات زیرپوستی برجامیان و زیر و رو شدن لیست وحدت توسط برخی دوستان، امکان ورود تعدادی(کمتر از ده نفر) از حامیان دولت از تهران، محتمل است. اگر این اتفاق هم رقم نخورد، غفلت جریان انقلابی از شهرستان‌ها موجب آن شده که برخی از ، با تمسک به انواع و اقسام روش های نادرست (مانند کارناوال غیرقانونی تاجگردون و سفره های عریض و طویل شام و ناهار و...) حضور خود در بهارستان را قطعی کنند. تمهید حضور این اقلیت پرسروصدا و جنجالی(با اتکا به تجربه تاریخی)، از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که از هم‌اکنون باید به آن فکر کرد. 🔸فعالیت پرتکاپوی کاندیداهای انقلابی بیرون مانده از لیست نیز نباید نادیده گرفته شود؛ آنان اکنون یک کلونی سیاسی قدرتمند و زخم خورده را تشکیل داده اند که اگر تعدادی از آنان از تهران یا شهرستان ها وارد مجلس شوند، قطعا اجماع سازی (که لازمه تصمیمات راهبردی است) با مشکل مواجه می‌شود و البته از تک صدایی و تالی فاسدهای آن نیز پیشگیری خواهد کرد اما باید طوری مدیریت شود که به شکاف و حاشیه‌سازی مستمر منتج نشود. این جمع اگر حتی وارد مجلس هم نشوند، حتما یک جریان سیاسی یا حتی یک حزب جدید را پایه‌گذاری خواهد کرد که به مراتب از جریان‌های فعلی مانند ، قوی تر خواهد بود و در این صورت احتمالا روند انتخابات ۱۴۰۰ را به شدت متأثر خواهد کرد. 🔸موضوع ، از چالش‌های جدی جریان انقلابی در ماه‌های منتهی به آغاز به کار مجلس جدید خواهد بود. از یک سو به رسم سیاست، سرلیستها در مظان ریاست قرار دارند و از دیگر سو ممکن است مصالح عالیه نظام اقتضای آن داشته باشد که افراد مجرب و آشنا به ادبیات و مناسبات قوه مقننه، برای تصدی این پست کلیدی مطرح شوند. و چه بهتر که به رسم منطق دیانت، شایسته‌سالاری در این انتخاب سرنوشت ساز، در کانون توجه افراد اثرگذار قرار گیرد. ۲اسفند۹۸_ساعت ۱۰:۲۸ شب @rozaneebefarda