/ بخش ششم نقشه خوانی عملیات روانی در ماجرای کرونا در ایران 📛نخستین پژوهش تفصیلی و تخصصی در روندپژوهی واقعیت ها در ایران توسط کارتل رسانه ای شیطان بزرگ 🔸چکیده سناریوی رسانه معاند صدای آمریکا🔸 / پست ویژه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸بر اساس آمار ارائه شده و بررسی‌های صورت گرفته بر اخبار صدای آمریکا در بازه زمانی سوم بهمن تا پنجم فروردین ماه 99 باید گفت که سیاست رسانه‌ای صدای آمریکا در موضوع کرونا نسبت به نظام جمهوری اسلامی، به طور آشکار بر اساس هجمه‌ای چند جانبه در سیاست داخلی و خارجی کشور و اعتقادات مردم می‌باشد در این زمینه باید گفت عملیات روانی این شبکه در پنج محور مهم صورت گرفته است: 🔻محور اول و دوم: و در جنبه اجتماعی صدای آمریکا با دو محور «بی اعتمادسازی مردم نسبت به نظام و مسئولین» و «بحرانی و متشنج نشان دادن افراطی وضعیت ایران» پیش رفته است که تقریبا سه پنجم کل عملیات روانی ها را به خود اختصاص داده است که پیگیری آن؛ در صورت عدم اتخاذ سیاست‌های رسانه‌ای مناسب؛ به بروز اغتشاشات منجر می‌شد. ▪️صدای آمریکا اوج بی انصافی رسانه ای خود را در این دو محور نمایان کرد که با پرداختن افراطی و غیرمنطقی به این دو محور سعی در فوق بحرانی نشان دادن وضعیت و سلب اعتماد مردم از نظام داشت و در این راستا کوچک‌ترین نقطه منفی‌ای را بسیار برجسته میکرد ولی از سوی دیگر نقاط مثبتی که در همین بحران کرونا صورت پذیرفت را عموما یا سانسور می‌نمود و یا به نوعی به حاشیه می‌کشاند. جامعه هدف این دو محور نیز ملت ایران‌اند و با کارگر افتادن این ترفند، روح و روان مردم را به بن بست کشانده؛ آن‌ها را به طور کامل از نظام و جمهوری اسلامی جدا کرده و اینگونه القا میکند که برای برون‌رفت از بحران چارهای جز شورش علیه نظام وجود ندارد. 🔹محور سوم: و روحانیت از سوی دیگر صدای آمریکا با طرح محور سوم یعنی «حمله به دین و روحانیت و اعتقادات مردم» به پایه‌های مذهبی نظام حمله کرده است. البته؛ «مذهب» تنها پایه‌ای سیاسی برای نظام نیست بلکه ملجأ و پناه‌گاه روحی مردم ایران نیز هست. به این ترتیب صدای آمریکا ذهن مخاطب ایرانی را به بن‌بست می‌کشاند و تمام پناهگاه‌های روحی او را نیز تخریب می‌کند و مردم را به یک سردگمی محض می‌رساند. 🔹محور چهارم: و بین‌المللی همچنین در جنبه اقتصادی-سیاسی این رسانه با محور «فشار سیاسی و بین المللی بر ایران» پیش رفته است. صدای آمریکا با این ترفند در پی منزوی کردن ایران در سطح منطقه‌ای و جهانی بود و این روش می‌توانست فشار بین المللی بالایی را به ایران وارد سازد و حس انزجار در بین مردم کشورهای منطقه و دیگر نقاط جهان نسبت به ایران را ایجاد کند. گفتنی است همین شیوه در خصوص چین نیز پیاده شده و برخی سیاستمداران آمریکایی با صراحت این ویروس را چینی و ووهانی خواندن و بعید نبود این ویروس را حداقل در منطقه خاورمیانه به عنوان «ویروس ایرانی» معرفی نمایند. 🔸محور پنجم: از ایالات متحده آمریکا در محور پنجم هم صدای آمریکا با توجه به تخریب انجام گرفته نسبت به ایران در مقام بدیل سازی بر آمده و با این محور اولا سعی بر این داشت که با بزرگنمایی اقدامات آمریکا، دولت این کشور را به عنوان الگوی مثبت مقابله با کرونا نشان دهد و در درجه بعدی به طور کلی تحریم داروئی ایران را انکار نموده و مشکلات ناشی از تحریم ها را با خط کمک آمریکا به ایران به گونه ای توجیه نماید، تا اندکی جلوه غارت‌گری خود را در ذهن مخاطب ایرانی تلطیف نماید. نکته جالب توجه اینکه صدای آمریکا این هجمه و فشار را، به ویژه در محورهای اول و دوم و چهارم(بی اعتماد سازی-القای حس بحران-فشار سیاسی)، بطور گسترده تا 20 اسفند ماه 98 پیاده کرد و پس از آن با شیوع گسترده بیماری در اروپا و کانون شیوع شدن آن و پس از آن شیوع افسارگسیخته کرونا در آمریکا، رفته رفته این حجم پرداختن به این سناریو اندکی کاهش داشته و بیش‌تر بر محور پنجم یعنی تمجید از آمریکا و غرب متمرکز گردید. 🔹در پایان باید گفت که صدای آمریکا رسانهای حکومتی است که قطعا در سیاست کلی خود نسبت به ایران همگام با سیاست دولت ترامپ عمل کرده و با توجه به آنچه که در این پژوهش بیان نمودیم، می توان ادعا کرد که این رسانه جنبه نرم و شناختی فشار به اصطلاح حداکثری را به عهده داشته است. 🔹متن کامل در بازکاوی نقشه عملیات روانی را به زودی در روزنه بخوانید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053