💢 پیشنهاد جایگزین آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی ✍️ مزبان حبیبی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با سلام یک سال از تصویب نهایی قانون رتبه‌بندی معلمان گذشته، معلمان در انتظار تعیین رتبه‌های خود هستند و وزارت آموزش‌وپرورش، همچنان گرفتار مقررات غیرضروری و متناقضی است که خود برای اجرای رتبه‌بندی منظور کرده است و با نگاهی به فرآیند اجرا، می‌توان پیش‌بینی کرد که این نحوه اجرا، قطعا موجبات نارضایتی‌های شدیدی را فراهم کرده و معلمان را ناامیدتر از گذشته خواهد کرد. از آنجا که وزارت آموزش‌وپرورش هیچ توجهی به پیشنهادات و توصیه‌های معلمان در فرآیند نگارش آیین‌نامه و شیوه‌نامه اجرای قانون رتبه‌بندی ندارد، برای برون رفت از شرایط بغرنج و قفل شده کنونی در اجرای قانون رتبه‌بندی، پیشنهاد می‌شود تا متن کوتاه و کاربردی زیر را جایگزین آیین‌نامه اجرایی نمائید: امتیازات رتبه‌بندی از چهار بخش زیر تشکیل می‌شود: ۱. سابقه آموزشی(تدریس) هر سال ده امتیاز(یا هر ماه یک امتیاز) حداکثر ۲۵۰ امتیاز ۲. مدرک تحصیلی دیپلم ۱۳۰ امتیاز فوق دیپلم ۱۶۰ امتیاز لیسانس ۱۹۰ امتیاز فوق لیسانس ۲۲۰ امتیاز دکتری ۲۵۰ امتیاز ۳. دوره‌ها و آموزش‌های تخصصی ضمن خدمت: هر ۴ ساعت آموزش تخصصی یک امتیاز هر ۶ ساعت آموزش عمومی یک امتیاز حداکثر ۲۵۰ امتیاز ۴. میانگین ارزشیابی سالانه: سه برابر میانگین ارزشیابی پنج سال آخر حداکثر ۲۵۰ امتیاز توجه داشته‌باشیم که تمامی پارامترهای مندرج در آیین نامه اجرایی رتبه‌بندی، همان است که در آیین نامه ارزشیابی سالانه معلمان وجود دارد و هیچ مورد جدیدی نیز وجود ندارد که در ارزشیابی پیش‌بینی نشده‌باشد، در ضمن بخشی از امتیازات ارزشیابی سالانه، طی سال‌های اجرا و با پیشنهاد استان‌ها، بومی‌سازی شده و با شرایط استان‌ها تغییر می‌کند. امتیاز مورد نیاز برای کسب رتبه‌های پنج‌گانه: کمتر از ۵۰۰ امتیاز: رتبه یک ۵۰۰ تا ۵۹۹ امتیاز: رتبه دو ۶۰۰ تا ۷۴۹ امتیاز: رتبه سه ۷۵۰ تا ۸۹۹ امتیاز: رتبه چهار ۹۰۰ امتیاز و بالاتر: رتبه پنج تذکر۱: برای فعالیت‌های خاص نیز می‌توان امتیازاتی خارج از این شرایط منظور نمود. تذکر۲: تا زمانی که نگاه مجلس و وزارت آموزش‌وپرورش به معلمان تغییر نکند، شرایط بهتر از این نخواهد شد. ➖➖ کارگزینی👇 https://eitaa.com/joinchat/464781592Ce0d83f5f6b