✅ یا با حق هستیم یا بر حق؛ راه وسطی وجود ندارد
🔰 برخی نیز در فانتزی های ذهنی خود بیطرفی را پیشنهاد میدهند و میگویند:
▪️ ما را چه به اختلافات فیمابین رژیم اشغالگر قدس و فلسطین؟!
▪️ ما را چه به جنگ داعش با سوریه و عراق؟!
▪️ ما را چه به دفاع از مردم فلان سرزمینی که بهمان سلطه گر بر آنها ستم میکند؟!
▪️ ما باید شیوه بیطرفی را پیش بگیریم، خود را قوی کنیم و منافع ملی و مردم خود را تامین کنیم...
🔹عبدالله بن عمر با دست امیرالمومنین علی علیه السلام (حق) بیعت نکرد و شیوه بیطرفی را انتخاب کرد اما پس از چندی با پای حجاج آن خونریزِ سفاک(باطل) با خفت و ذلت بیعت کرد...
🔹 ایران در جنگ جهانی دوم اعلام بیطرفی کرد اما توسط سلطه گران اشغال شد، مردمش مورد ظلم و ستم قرار گرفتند، نیمی از جمعیتش را از دست داد و سالها زیر یوغ جبهه باطل قرار گرفت...
🔹 امارات هم کشوری است که در واقع بیطرف است و صرفا به دنبال تامین منافع اقتصادی و رفاهی خود است؛
▪️ آیا امارات واقعا به میل خود به خواهان سه جزیره مورد اختلاف و مناقشه با ایران است؟!!
▪️ آیا امارات واقعا به اراده خود بر علیه یمن وارد جنگ شده است؟!!!!
🔸 هرگز؛ امارات را چه به اختلاف و مناقشه با ایران و جنگ با یمن؟!!! اگر میبینیم امارات اقداماتی را که بر علیه امنیت ملی و منافع اقتصادی اش هست را انجام میدهد، ناشی از همان نگاه بیطرفانه بودن در میانه جبهه حق و باطل است. او میخواهد بیطرف باشد اما باطل به او اجازه نمیدهد.
🔰 اگر ما در جبهه حق قرار نگیریم و از حق دفاع نکنیم؛ لاجرم در جبهه باطل قرار خواهیم گرفت. بیطرفی و اختصاص جایگاهِ وسطِ لحاف در منازعه حق و باطل بی معناست.
🔰 سکوت و بیطرفی نیز عملا حمایت از باطل و تشکیک در حقانیت یاران حق است. ما نمیتوانیم به بهانه سکوت، خود را مصون از تبعات عدم همراهی با حق کنیم. همه آنان که از سقیفه تا شهادت صدیقه کبری سلام الله علیها سکوت کردند، عملا در زمره ظلم کنندگان به اهل بیت عصمت و طهارت قرار گرفته اند.
✍️ سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
@s_a_razavi