🔻 برای شناخت بهتر رهبری توصیه میکنم این سخنرانی دکتر عباسی رو مطالعه کنید. ( البته توجه داشته باشید این سخنرانی ده سال پیش ایراد شده لذا اسامی مطرح شده تا یک دهه قبل هست)
🔹 بررسی اندیشه استراتژیک مقام معظم رهبری
http://dr-abbasi.ir/406/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DA%98%DB%8C-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%B9%D8%B8%D9%85-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C/
🔸 در بخشی از این سخنرانی میشنویم:
◀️ مقام معظم رهبری ذهنشان سهوجهی است. این ذهن سهوجهی به این معناست که برای هر موضوعی میخواهند راهکار ارائه کنند، سه وجه را معین میکنند. همین سیاست خارجی ما را ایشان چه جوری ترسیم کردند که سه وجه است: عزت، حکمت، مصلحت. و بعد سیاست داخلی را عزت، رحمت و اقتدار. خوب یک مثلث ترسیم کنید و روی ضلعهایش بنویسید عزت، حکمت، مصلحت. یک مثلث دیگر برای سیاست داخلی ترسیم کنید.
دوباره ضلعهایش میشود عزت، رحمت، اقتدار. علت و همپوشی این دو تا مثلث در کلمه «عزّت» است. سیاست داخلی و سیاست خارجی باید در حوزه عزت مشترک باشد. حالا شما تعداد زیادی از مثلثها را که آرای ایشان است، در بیاورید. هر کدام از این گوشهها و زوایا با هم که اورلب دارد، به هم بچسبانید. آنگاه ساختار کندوی عسل را خواهید دیدید که به شکل نقشهای در میآید که به آن، نقشه ذهنی استراتژیک رهبر میگوییم. کلید ورود به چهارچوب ذهنی مقام معظم رهبری، مفهومی به نام نظام سهوجهی است. در سوم مرداد ۱۳۸۶ در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش میفرمایند که تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش را شروع کنید. اول مشخص کنید که محصول و خروجی آموزش و پرورش چه میخواهیم باشد. این میشود فلسفه آموزش و پرورش. پس معلوم می شود که الان ما فلسفه تعلیم و تربیت نداریم. اینها که میروند فوق لیسانس و دکترا میگیرند، آنی نیست که حکومت میخواهد. گام دوم مشخص کنید طی چه فرایندی قرار است این مرد و زن تربیت شوند.در گام سوم به کارکردگرایی انسانی که جمهوری اسلامی در قانون اساسی، قرآن، آرای رهبرانش و در نگاه انبیا و ائمه تعریف کرده میرسیم.
#سیداحمدرضوی
@s_a_razavi