✅ نقدی بر ستاد ملی مبارزه با کرونا
🔹 رهبر معظم انقلاب در تاریخ 3 آبان 1399 در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا لازمهی اِعمال مدیریت صحیح و مناسب را «اتخاذ تصمیمهای قاطع حاکمیتی»، «اقناع افکار عمومی» و «همکاری همه دستگاهها و همچنین همکاری مردم» دانستند و افزودند: البته این همکاری فقط مختص مقابله با کرونا نیست بلکه باید در همهی مسائل بخصوص مسائل سیاسی وجود داشته باشد زیرا کشور که دارای ملتی قدرتمند، نظام نوپدید و سخن جدید است، بهطور طبیعی با مسائل مهمی در عرصه جهانی و داخلی مواجه است.
🔸 ایشان در بیاناتی در مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در تاریخ 12 مرداد 1400 نیز فرمودند: امروز بیشترین تحرّک دشمنان ما علیه ما بیش از تحرّکات امنیّتی و اقتصادی، تحرّکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانهای است؛ برای اینکه بر افکار عمومی مردم مسلّط بشوند مبالغ هنگفت هزینه میکنند، کارهای بسیار انجام میدهند؛ فکرهای بسیاری را در مجموعههای فکری برای این کار استخدام میکنند تا بتوانند با جنگ روانی، با تبلیغات گوناگون، افکار عمومی کشورها را -از جمله بیشتر از همه امروز کشور ما را که هدف سوءنیّت قدرتهای بزرگ است- قبضه کنند و در اختیار بگیرند.
🔹 یکی از نکات بسیار حائز اهمیت و شاخصی که معظم له هم به ستاد ملی مبارزه با کرونا و هم به ریاست جمهوری فرمودند " اقناع افکار عمومی" بود که دشمنان ما بر علیه ما تدارک سنگینی را طرح ریزی کرده اند اما متاسفانه ما در طول زمان درگیری کشور به چالش ویروس کرونا شاهد ضعف ها و نقایصی در این باب از ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده ایم.
◀️ البته باید اذعان کرد که ستاد ملی مبارزه با کرونا اقدامات درخور توجهی در حوزه رسانه انجام داده است اما در چند بخش ما شاهد نواقص و ضعف های آشکاری هستیم که در ذیل به صورت مختصر بیان میکنم:
1️⃣ فقدان یک پیوست رسانه ای جامع نگر: آنچه که در عملکرد رسانه ای ستاد ملی مبارزه با کرونا مشهود است فقدان یک طرح پیوست رسانه ای جامع نگر است که در آن بصورت دقیق، علمی و عملیاتی در حوزه های ذیل پرداخته شده باشد:
🔸 شیوه دقیق پرداختن به دستاوردها و عملکرد ستاد ملی مبارزه با کرونا در حوزه های پزشکی، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی
🔸 شیوه صحیح در پاسخگویی به شبهات و سوالات افکار عمومی
🔸 شیوه دقیق پاسخ به سوالات و شبهات طب مکمل(سنتی-ایرانی-اسلامی)
2️⃣ هدفگذاری و طرح ریزی فعالیت رسانه ای در رسانه ملی، خبرگزاری های رسمی، رسانه های بین المللی و فضای مجازی ( متاسفانه در طول این ماهها شاهد بوده ایم که تمرکز اصلی ستاد ملی مبارزه با کرونا در حوزه رسانه ملی بوده است و عملا از اثرگذاری بسیار مهم فضای مجازی و رسانه های بین المللی غفلت کرده اند)
3️⃣ مدیریت در انسجام، تک صدائی و عدم تناقض در موضوعات رسانه ای شده
4️⃣ پیوستگی و همپوشانی محتوای تولیدات رسانه ای در قالب اهداف و راهبردهای کوتاه مدت و بلند مدت با محوریت اقناع افکار عمومی
5️⃣ ساماندهی یک شبکه تشکیلاتی از فعالین رسانه ای در جهت پیاده سازی طرح های رسانه ای
6️⃣ استفاده از ظرفیت بسیار قوی و گسترده فعالین فضای مجازی( کانال داران، مدیران گروهها، فعالان و مخاطبین ولائی) در جهت پیاده سازی طرح های رسانه ای
✅ بسیاری از مشکلاتی که ما اکنون در حوزه مخالفت با شیوه های درمانی شبکه بهداشت و مخالفت با واکسن با آن دست به گریبان هستیم ناشی از ضعف عملکرد رسانه ای ستاد ملی مبارزه با کرونا در جهت اقناع افکار عمومی است.
✅ در صورت تدوین یک پیوست رسانه ای جامع نگرانه و پیاده سازی آن میتوانیم در مدت کوتاهی به بسیاری از سوالات و شبهات مردم پاسخ دهیم و در عین حال بسیاری از توطئه های دشمنان را در حوزه رسانه خنثی کنیم.
✅ دشمنان ما در عدم فعالیت و حضور صحیح ما در عرصه رسانه توانسته اند در افکار عمومی مردم ما شبهه افکنی کنند در حالی که اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا در جهت پیاده سازی و تحقق مطالبات رهبری در این بخش به درستی وارد عمل میشد ما هرگز شاهد چنین اختلافات و تشویش ها و شبهاتی در افکار عمومی مردم نبودیم.
#سیداحمدرضوی
@s_a_razavi