✅ تکنیکهای اقناع رسانه ای
🔻 تکنیک پنجم: مقایسه
🔹 یک دیگر از تکنیکهای پرکاربرد در حوزه اقناع رسانه ای، تکنیک قیاس است. روشی مطلوب برای قانع کردن مخاطب؛ بسیاری از پیامهای رسانهای سعی میکنند تا با این روش، محصول، آرا یا نظریاتی را در ذهن مخاطب جا بیندازند. البته مقایسه درست و خوب، مقایسهای است که در آن قیاسشوندگان با همدیگر مشابه باشند و شرایطی یکسان برای مقایسه داشته باشند. مقایسه ناهمگون به طور حتم نمیتواند چندان اقناعکننده به شمار رود؛ با این همه گاهی پیامهای رسانهای با استفاده از فنها و روشهای دیگر، اوضاع را یکسان جلوه میدهند و به شکلی غیرمنطقی و غیرمنصفانه به گونهای دو چیز را با هم مقایسه میکنند که مخاطب سردرگم میشود و در دام آنها میافتد.
✍️ سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
#سبک_زندگی_کریمانه
https://eitaa.com/sabkezendegikareemane