#مدیریت_موفق ١٣
🎯 در مدیریت موفق، ابراز نیازها مدیریت میشود
🍀
امیرالمومنین علیه السلام میفرماید:
- [ ] 🔆 «مَنْ شَكَا الْحَاجَةَ إِلَى مُؤْمِنٍ فَكَأَنَّهُ شَكَاهَا إِلَى اللهِ، وَمَنْ شَكَاهَا إلَى كَافِرٍ فَكَأَنَّمَا شَكَا ر
🔆 «اگر کسی نیازش را به مؤمنی شکایت کند گویا شکایت خود را نزد خدا برده است. اما اگر به شخص بیایمانی شکایت کند گویا از خدا شکایت کرده است.»
📗 نهج البلاغه، حکمت ٤١٩
🔰
مدیرموفق كسي است كه براي بيان نيازمندي خويش کنترل و مراقبه دارد وي ناکامیها و کاستیهای خویش را با هر کسی درمیان نمیگذارد.
🔹 اگر در وجود انسان نفس اماره را بعنوان قوای کافر و عقل رابعنوان قوای مومن بدانيم بيان كم كاري هاي انسان در امر عبادت ويا هر آنچه نفع فرد در انست براي نفس نه تنها كاربيهوده اي است بلكه بيش از پيش آسيب زننده وخطرناك است در حاليكه اگر عقل به ميدان آيد واز عقل راهنمايي گرفته شود به يقين راهنمايي هاي لازم را خواهد داشت
❇️ مفسرين مي گويند:كفر علاوه بر آنکه در مقابل ایمان آورده شده در مقابل شکر نیز بكار رفته است. بنابراین شکایت کردن براي فرد ناسپاس و ناشکر نوعی شکایت کردن از خدا محسوب میشود.
🎯
مدیر موفق اگر مجبور به بيان کاستی ها شود تنها آن رابا فرد مومن شاکر در میان میگذارد زیرا او امین است و مانند خداوند سبحان وي را در جهت شکوفایی استعداد و توانایی هايش کمک مینماید .
🔰 اما اگر همین شکایت نزد فرد ناسپاس شود او نه تنها کمکی نمی کند بلکه ناامیدی را در او تقویت مینماید. بنابراین در مدیریت موفق باید ابراز و اظهار دلتنگیها و نیازها مدیریت شده تا اختلال به زندگی وارد نشود.
📚 استاد بروجردى
#سبک_زندگی_کریمانه
https://eitaa.com/sabkezendegikareemane