۲۶ ✨ در ادامه مبحث آسیب‌شناسی ارتباطات، بحث آفت "سرزنش" را پیگیری می‌نماییم که یکی از عوامل آسیب‌رسان ارتباطات می‌باشد. ☘️ امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند: 🔆 «إِذَا ذَمَمْتَ‏ فَاقْتَصِرْ»؛ «هرگاه مذمت كنى پس کوتاه كن» 📘 غررالحکم و دررالکلم، ص ۲۲۳ ‌ 🔹 گاهی اوقات افراد مجبورند از سیاست سرزنش برای اصلاح امور استفاده نمایند. 🔰 طبق فرمایش حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام هرگاه افراد چاره‌ای جز بکارگیری سرزنش نداشتند در این صورت باید به حداقل اکتفا کرده و در این زمینه زیاده‌روی ننمایند. 💢 سرزنش‌های طولانی و همچنین کثرت سرزنش، روح افراد را مجروح کرده و به ارتباطات سالم میان آنان صدمه وارد می‌کند. 📌 ادامه دارد... 📚 « استاد بروجردی» https://eitaa.com/sabkezendegikareemane