#آسیب_شناسی_ارتباطات ۲۶
✨ در ادامه مبحث آسیبشناسی ارتباطات، بحث آفت "
سرزنش" را پیگیری مینماییم که یکی از عوامل آسیبرسان ارتباطات میباشد.
☘️
امیرالمؤمنین علیهالسلام میفرمایند:
🔆 «إِذَا ذَمَمْتَ فَاقْتَصِرْ»؛ «
هرگاه مذمت كنى پس کوتاه كن»
📘 غررالحکم و دررالکلم، ص ۲۲۳
🔹 گاهی اوقات افراد مجبورند از سیاست سرزنش برای اصلاح امور استفاده نمایند.
🔰 طبق فرمایش حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام هرگاه افراد چارهای جز بکارگیری سرزنش نداشتند در این صورت باید به حداقل اکتفا کرده و در این زمینه زیادهروی ننمایند.
💢
سرزنشهای طولانی و همچنین کثرت سرزنش، روح افراد را مجروح کرده و به ارتباطات سالم میان آنان صدمه وارد میکند.
📌 ادامه دارد...
📚 « استاد بروجردی»
#سبک_زندگی_کریمانه
https://eitaa.com/sabkezendegikareemane