🍃مقام حضرت عباس نزد خداوند🍃 🔷 چینش احادیث آینده، به برتری حضرت عباس بر انبیا اذعان دارد همه شیعیان شهیدند و همه شهدا(حتی شهدای کربلا که بر دیگران برتری دارند) بر منزلت حضرت عباس غبطه می‌خورند! 1⃣ امام صادق (صلوات الله علیه) در تفسير آيه «و إنّ مِن شیعَتِهِ لَإبراهیمَ: همانا ابراهیم حتما از شیعیان و پیروان اوست، فرمود: أَي أنّ إبراهیمَ مِن شیعةِ عليٍّ: يعنی، همانا ابراهیم از شیعیان و پیروان علی است». توجه: از میان ۱۲۴ هزار نبی و ۳۱۳ رسول و ۴ اولوالعزم دیگر، تنها ابراهیم، نبی مرسل و اولوالعزمی است که به مقام امامت رسید و امامت او در شیعه‌گری علی است. 2⃣ امام على صلوات الله علیه: «المَيِّتُ مِن شِيعَتِنا صِدِّيقٌ شهيدٌ، صَدَّقَ بِأمرِنا، و أحَبَّ فِينا، و أبغَضَ فينا... قال الله عَزّوجلَّ: «والذينَ آمَنوا بِاللهِ و رُسُلِهِ أُولئكَ هُمُ الصِّدِّيقُونَ و الشُّهداءُ عندَ رَبِّهِم/حدید، ۱۹؛ شيعه ما اگر به مرگ طبيعى هم بميرد، صدّيق و شهيد است؛ زيرا امر ما (ولايت و امامت) را تصديق كرده، دوستى و دشمنى‌اش به‌خاطر ما و در راه ماست... خداوند عزّوجلّ مى‌فرمايد: «کسانی که به خدا و فرستادگانش ایمان آورده‌اند، آنها نزد پروردگارشان، صدیق و شهيدند». در همین باره، روایتی دیگر، راوی از امام صادق پرسید، دیده‌ایم که شیعیان در بستر می‌میرند؟! حضرت فرمود: مگر این آیه را نخوانده‌ای والذین آمنوا بالله و رسله...؟ ما فرستادگان و رُسُل الهی هستیم که به ما ایمان آورده شده و شیعیانمان هرچند در بستر بمیرند، نزد خداوند، شهید به حساب می‌آیند. 3⃣ روزی حضرت مولی علی (صلوات الله علیه) به همراه اصحاب خود (ظاهراً در جنگ صفین) گذرشان به کربلا افتاد، حضرت ایستادند و با نوک نیزه بر زمین خط کشیدند و فرمودند: «هـذا... مَصارِعُ عُشّـاقٍ شُـهَداءِ لايَسْبِقُهُمْ مَنْ كانَ قَبْلَهُمْ وَ لايَلْحَقُهُمْ مَنْ كانَ بَعْدَهُم؛ اینجا قربانگاه عاشقان و شهیدان است! شهیدانی که (نه فقط شهدا، بلکه) هیچ کس، نه از پیشینیان بر آنان سبقت می‌گیرد و نه از آیندگان، کسی به همتایی آنان می‌رسد». 4⃣ امام سجاد (صلوات الله علیه): «إنّ للعبّاس عندَ اللهِ مَنزِلةً یَغبِطُهُ بها جمیعُ الشُهداء یومَ القیامة؛ همانا نزد خداوند (عمویم) عباس، منزلت و مقامی دارد که همه شهیدان در روز قیامت به آن جایگاه، غبطه می‌خورند». مقدمه‌: 🔷 احادیث صادره از معصومین، هرچند از جانب ۱۴ نفر در طول بیش از ۳۰۰ سال صادر شده باشد؛ همانند قرآن، دوگانگی ندارند(و لو كانَ مِن عندِ غيرِ ٱللهِ لَوَجَدوا فيهِ ٱختِلافًا كثيرًا: اگر قرآن از جانب غیر خدا [در طول ۲۳ سال نازل می‌شد] حتماً در آن دوگانگی و اختلاف می‌یافتند). بنا به فرموده امام صادق، حدیثی که می‌گویم حدیث پدرم، و حدیث او، حدیث پدربزرگم، و حدیث او حدیث حسین و حدیث او...(ادامه می‌دهد تا آنکه می‌فرماید) حدیث خداست. ✅ با توجه به این مقدمه، احادیث پیش‌گفته را نباید بپنداریم هنگامی که امام سجاد فضیلتی از عمویش عباس می‌فرماید، بی‌خبر از معنا و مفهوم شیعه و شهید در کلام مولی علی است یا غافل از معنا و مفهوم شیعه برای حضرت ابراهیم در کلام امام صادق؛ زیرا هریک از معصومین متصل به مصدر وحی، خدای عزوجل بوده‌اند. 🔷 روزی در اواسط دهه ۱۳۷۰ش با دوست و برادر عزیزم جناب آقاحبیب اهری در برتر بودن حضرت عباس بر انبیا، حتی بر ابراهیم خلیل الرحمان با استناد به همین احادیث، بحثی در گرفته بود و ایشان مصرً بودند که طبق نصوص معتبره(احادیث قطعی الصدور)، ۱۴ معصوم، افضل از جمیع انبیا و مرسلین هستند اما برای بقیه، چنین نصوصی نداریم. اما من هم با استناد به احادیث دیگر، بر افضلیت حضرت عباس اصرار داشتم. هرچند در نصوص معتبره به صراحت بیان نشده باشد، اما هنگامی که این احادیث را (با توجه به مقدمه) همچون پازل کنار هم بچینیم، خواهیم دید که حضرت عباس حتی از جدش ابراهیم برتر است. خلاصه آنکه به او پیشنهاد دادم اگر آقای بهجت قضاوت کند، می‌پذیری؟ گفت بله. گفتم برویم؛ گفت نه، تو برو؛ هرچه فرمود، من قبول می‌کنم و به تو هم اعتماد دارم. ادامه در پیام بعدی به زودی آبشار مهر @AbshareMehr