✴️ روز روابط عمومی و ارتباطات گرامی باد
☸ روابط عمومی
#بلندگوی رئیس یا
#تریبون سازمان
✍ د.ابوالحسن صادقی جهانی
❇️ ۲۷ اردیبهشت ماه روزی که در سطح فراگیر و در همه دنیا به عنوان "روز ارتباطات و جامعه اطلاعاتی" شناخته میشود. این ایام فرصتی است تا یادی شود، از نقش حیاتی و غیرقابل انکار روابط عمومی به عنوان شغل پراسترس در رنکینک جهانی و خداقوتی بگوییم به فعالان بی ادعا و سخت کوش این عرصه
❇️ تعیین روز روابط عمومی و ارتباطات فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی را به عنوان هنر هشتم واکاوی کنیم.
❇️ سئوال راهبردی و استراتژیک که مدیران روابط عمومی سازمان و نهادها مکرر بایستی از خودشان بپرسند.
۱. جایگاه سازمانی مطلوب و آرمانی برای روابط عمومی ها کدام است.
الف_ بلندگوی رئیس (سازمان و نهاد ) باشند
ب_ تریبونی( رسمی، منعطف، دوسویه، نافذ، همراهی کردن با جامعه هدف، هدایت گر افکار عمومی) سازمان متبوع خود
❇️ روابط عمومی ها باید بیاموزند که آنان در قامت تسهیلگر و خدمتگزار به
#مدیریت_سازمانی هستند و نه لاپوشانی کنندگان اشتباهات، کم کاری و خطا و خبط مدیران سازمانها
❇️ اولین گام در شکل گیری ارتباطات نافذ و اثربخش سازمانی، سخن گفتن از روی علم، آگاهی و اطلاع است.
❇️ روابط عمومی ها نباید توجیه گر خط مشی غلط و رفتارهای غیر علمی مدیران سازمانی باشند. بلکه بالعکس مرکز پاسخگویی به مردم با رویکرد برقراری ارتباط موثر و کارآ با مردم، مبتنی بر اصول صداقت و شفافیت باشد.
❇️ بهره گیری اثربخش از وسایل ارتباطی از سوی روابط عمومیها می تواند زمینه افزایش اعتبار و اعتماد به برند سازمانی را در پی داشته باشد.
❇️ در دنیای
#پسا_ارتباطی نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های استراتژیک در سازمان نقشی حائز توجهی است.
❇️ روابط عمومی در نقش، حلقه ارتباطی میان مدیران و کارکنان،مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران، کارکنان و افکار عمومی به اخبار صحیح، به هنگام و غیر کانالیزه شده است.
❇️ توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت روشمند، برنامه ریزی شده و سنجیده در راستای ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم میان مدیران با کارکنان عمل نماید. بسیار حائز اهمیت است.
❇️ روسای سازمان ها، نهادها و وزراتخانه باید عمیقاً بپذیرند که موفقیت آن ها ارتباط معنی داری با داشتن روابط عمومی موفق و توانمندی است که بتواند با دوراندیشی و حسن خلق در ارتباط گیری بهره ور و کارآمد در برشهای درون و برون سازماین تعادل و موازنه برقرار کند.
❇️ روابط عمومی کارآمد به عنوان بازوی مشاوره ای با تحلیل گفتمان و دریافت نظرات موافق و مخالف، بستر ساز تعالی سازمانی است.
ble.ir/join/Y2Q4ZTgyOD
https://eitaa.com/sadeghijahani