مدیر بندر ایلات
۵۰ میلیون شکل ضرر کردیم
ما خوشحالیم که پس از هشت ماه، دولت اسقاطیل بالاخره آزاد شد تا مستقیماً به حوثیها پاسخ دهد.
ما از ۲۰ نوامبر، زمانی که کشتی ربوده شد، تعطیل شده ایم. پس از ۷تکتبر ما فکر می کردیم به کار خود ادامه می دهیم و حتی برعکس، دولت اسقاطیل از ما خواست تا وسایل نقلیه را از بندر تخلیه کنیم برای دریافت کالاهای ضروری و خدای ناکرده اگر اشدود و حیفا بسته شود، حایگزین شویم، ما در این زمینه سرمایه گذاری کردیم و اتفاقی که افتاد دقیقاً برعکس است - حیفا و اشدود کالاهایی را که برای ما در نظر گرفته شده بود دریافت کردند.
بندر ایلات دروازه جنوبی اسقاطیل و ورودی دریایی آن به خاور دور و استرالیا است، یعنی تمام فعالیت بندر ایلات فقط به شرق دور و استرالیا است، یعنی همه کشتی ها مجبور به عبور از باب المندب (تنگه ای که آسیا را از آفریقا جدا می کند و در کنار آن یمن قرار دارد ) هستند
بنابراین از لحظه ای که کشتی را ربودند و مسیر کشتیرانی را بستند، فعالیت بندر به صفر رسید
ما تعطیل نیستیم، زیرا طبق مجوزنامه فعالیت می کنیم و موظف هستیم به اسقاطیل و نیروی دریایی خدمات ارائه دهیم، اما کالاها را تخلیه و بارگیری نمی کنیم. ما عمدتاً برای خروج و ورود کشتی های جنگی خدمات ارائه می دهیم. اما هیچ پولی در آن وجود ندارد، زمانی که هزینه ها دستمزد ما حدود ۳/۵ میلیون شکل در ماه است
از آغاز جنگ، ما حدود ۵۰ میلیون شکل از دست دادهایم و از دولت کمکی دریافت نکردهایم. ما تلاش کردیم که چنین حرکتی (اخراج) انجام دهیم، زیرا فکر میکردیم که دولت به خود خواهد آمد. حس می کند و از ما...