🏴از بیعت امام حسن ع تا غیبت حجت بن الحسن عج
✅اگر
#علم و
#عصمت ائمه ع را با
#دلایل عقلی و نقلی پذیرفتیم و ایشان را از نظر علم و آگاهی،
#برتر دانستیم به حکم
#عقل، باید در تمام تصمیمگیریها
#تسلیم ایشان باشیم چه
#صلح و
#بیعت کنند و چه
#قیام و
#مبارزه و چه از چشمها
#غیبت!
✅مشکل رفتاری بسیاری از ما به اصطلاح شیعه،به همین
#ضعف در
#ایمان به برتری امام و قوت در
#خودبرتربینی ما بر میگردد و به همین جهت همانند آنهایی که در زمان
#امام_حسن مجتبی بودند گاهی- بخاطر مشکلات- به غایب بودن
#امام_حجت_بن_الحسن عج ایراد میگیریم و هنوز
#غافل از
#منزلت و
#وظیفه خاص هر کدام از ائمهایم.
👈ابو سعید عقیصا میگوید: وقتى
#امام_حسن ع با معاويه مصالحه كرد، مردم به نزد او آمدند و بعضى از آنها امام را به واسطه بيعتش مورد سرزنش قرار دادند،
#امام_حسن ع فرمود:☘️ «واى بر شما، چه مىدانيد كه چه كردم؟ به خدا سوگند اين عمل براى شيعيانم از آنچه كه آفتاب بر آن بتابد و غروب كند بهتر است، آيا نمىدانيد كه من امام واجب الطاعة بر شما هستم و به تصریح رسول خدا ص يكى از دو سروران
#جوانان بهشتم؟ گفتند: آرى، فرمود:...آيا مىدانيد كه هيچ يك از ما ائمه نيست جز آنكه
#بيعت سركش زمانش بر گردن اوست مگر حضرت
#قائم كه روح الله
#عيسى بن مريم پشت سر او نماز مىخواند؟ خداوند ولادت او را
#مخفى مىسازد و شخص او
#پنهان مىشود تا آنگاه كه خروج كند بيعت احدى بر گردن او نباشد...»☘️(كمال الدين، ج1، ص: 316)
✅جریان حکم به تبعیت از
#ولی_فقیه
👈اگر
#حضرت_مهدی در عصر غیبت ما را به
#عالمان ربانی حواله داده و آنها را
#حجت خود، معرفی کردند(كمال الدين، ج2، ص: 484) وقتی خبرهترین آنها که حاکم جامعه و
#ولی_فقیه است برای کشور شیعه، تصمیمی میگیرد باید
#تسلیم او بود .
👈این تسلیم بودن نه به معنای
#معصوم بودن او که به معنای
#تبعیت از
#دستور عمومی
#امام_عصر عج خواهد بود و خود
#حجت و علامتی است برای
#صداقت ما در پذیرش
#ولایت امام زمان؛ چه حکمتش را فعلاً بدانیم و چه ندانیم. چه خوشمان بیاید و چه نیاید.
👈امان از عدم
#خودسازی که گاهی بخاطر
#توهم برتری خود بر
#امام معصوم، او را
#نقد میکنیم چه رسد به
#ولی_فقیه و
#عالِم دینی!
استاد
#حسن_ملایی