✍به بهانه روز خانواده "خانواده در عصر رسانه" تقارن زندگی در دنیایی که به تعبیر مانوئل کاستلز،دارای یک جریان جامعه اطلاعاتی است و تجمیع تولید و مصرف اطلاعات به عنوان یک فرایند در زندگی دیجیتال افراد مشهود و قابل ملاحظه شده است تا جایی که گویی مردم با سطوح و لایه‌های مختلف فرهنگی به تولید،توزیع و مصرف همگرایی اطلاعات مشابه درجوامع گرایش یافته‌اند. آنچه واضح است تاثیر مستقیم رویکردهای مصرفی مردم برساختارهای ارزشی و اعتقادی برپایه تغییر در تجارب رسانه‌ای است؛ تا جاییکه تماشای بیش از۲۵ساعت تلویزیون درهفته و انتشار۱۳دقیقه تبلیغات تلویزیونی در ساعت،موجب دستیابی به نرخ تصمیم از کوچکترین تا بزرگترین اعضای خانواده شده است؛مضافاً براینکه افزایش آگاهی کاذب در سایه ی تعدد ایدئولوژی وتسلط افکار گروه‌های قدرتمند و همچنین استفاده مداوم و افسارگسیخته‌ از رسانه‌های جمعی،موجب بروز مداخلات هویتی خانواده‌ها و تغییر در ارزش‌ها،نگرش‌ها و سنت‌ها و تغییر در عملکرد اجتماعی،جنسی و فرهنگی خانواده‌ها خواهد بود. از طرفی اجتماعات انسانی با حفظ مرزها و برقراری روابط صمیمانه ورای این مرزها به برقراری رابطه دوستی وخویشاوندی دست می یابد درحالیکه کاربران فضای مجازی و رسانه وقت کمتری باخانواده خود می‌گذرانند،در فعالیت‌های اجتماعی کمتری شرکت می‌کنند و در حقیقت خانواده مفهوم گفتمانی خود را در این چرخه از دست داده و کمرنگ می‌شود.در حالی که گفتمان خانواده می‌تواند موجب جذب اعضای آن به جذابیت‌های ارتباطی گرم و صمیمی شود. ولی متاسفانه این اثر از میان رفته است. میلاد صالحی 🇮🇷سَهمِ جَوان 🌐 @salehihamedan