این که می بینید تصویر شخصی است که در ایستگاه مترو در واشنگتن ایستاده و ویولن میزند.
او برای یک آزمایش اجتماعی توسط دوربین های مخفی زیر نظر گرفته شده بود.
این مرد حدود 45 دقیقه از نت موسیقی افراد مشهور را نواخت.
در این مدت بیش از 1000 نفر از آنجا عبور کردند و به سمت مترو رفتند.
فقط 7 نفر ایستادند، چند لحظه گوش دادند و رفتند و برخی از آنها به خاطر نوازندگی اش به وی پول دادند، در نهایت او فقط 32 دلار جمع کرد! آنهم بعنوان یک نیازمند.
شگفتی این بود که این نوازنده "جاشوا بل" یکی از بزرگ ترین نوازندگان جهان است و ویولنی که می نوازد قیمتی معادل 3.5 میلیون دلار دارد.چند روز قبل از این ماجرا، جاشوا کنسرتی در بوستون داشت و با توجه به اینکه قیمت هر بلیط صد دلار بود، همه بلیط ها به طور کامل فروخته شد.
از این آزمایش اجتماعی چندین نتیجه می شود گرفت. اما دو مورد آن:
۱. هنر و توانمندی خود را در جای مناسب عرضه کنید و الا قدر شما شناخته نمی شود و شما هدر می روید.
۲. مردم بیشترین رفتار خود را از روی جو و احساس انجام می دهند. یعنی اغلب افرادی که به کنسرت می روند برای استفاده از یک موسیقی ناب و حرفه ای نیست بلکه بخاطر اسم و رسم نوازنده و بخاطر حضور پر شور دیگران است که می خواهند جا نمانند.