🌺تأمل فقهی بر برخی از نقدهای اعدام «محارب» 〽️پس از اعدام یکی از آشوبگران به نام «محسن شکاری»، با دو رویکرد مواجه شدیم برخی آن را تایید و تشویق کردند و برخی نقد. 🔸ما نمی خواهیم حکم آشوبگران را با قوانین کشورهای غربی مقایسه کنیم که در این صورت، حکم سخت‌تر، شدیدتر و اتفاقا باید زودتر از دادگاه و در خیابان اتفاق بیفتد... 🔹قرآن کریم می فرماید: «إِنَّما جَزاءُ الَّذِينَ يُحارِبُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ يَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَساداً أَنْ يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلافٍ أَوْ يُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيا وَ لَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذابٌ عَظِيمٌ(مائده:33) 🔸قرآن کریم با بیان «يُحارِبُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ يَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَساداً» بیان می‌کند که محارب کسی است که با حکم و قانون خدا مخالفت می‌کند و در شئون ولایت پیامبر اکرم(ص) دخالت کرده است که قیام عملی بر ضد قانون اسلام، مانند اخلال در نظم جامعه و سلب امنیت را شامل می‌شود. ↙️اساسا حکم اعدام و یا هر کیفر دیگر برای محارب، از جهت مقابله با برهم زدن نظم و امنیت جامعه است و با عقلانیت سازگار است. متن کامل را در فایل PDF بخوانید.👇 https://eitaa.com/serat_zanjan/4166 ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔻عضو شوید. @serat_zanjan